בית גוברין
בית גובריןצילום: אדר סטולרו

חג הפסח בפתח, ומזג האוויר המצוין יחד עם הפריחות של האביב מהווים סיבה מעולה לצאת לטבע הישראלי ולבלות את ימי חול המועד באתרי טבע שמשלבים נופים, מורשת וחוויות משפחתיות.

רשות הטבע והגנים כבכל שנה נערכת לקליטת מאות אלפי מטיילים במהלך ימי חול המועד במגוון השמורות והגנים הלאומיים כשברובם הוארכו שעות הפעילות והם יהיו פתוחים מהבוקר מוקדם ועד השעה 18:00, ויתקיימו בהם שלל פעילויות ברוח החג.

אם לא תרצו להרחיק לצפון או לדרום, תוכלו ליהנות מפעילויות רבות באתרי רשות הטבע והגנים גם במרכז הארץ במהלך חול המועד.

בגן לאומי אפולוניה ולחוות את סיפורה המרתק של התקופה הצלבנית במקום, יחד עם פעילות שמציגה את כלי המצור הייחודיים, עם נגן מוזיקה בכלי נגינה מימי הביניים, אימוני קליעה בחץ וקשת, יצירות ועוד. האתר יהיה פתוח עד השעה 19:00 בימי חול המועד.

אם תבחרו להגיע לגן לאומי מגדל צדק תוכלו לטייל במקום, לבקר במצודה לצאת לסיורים והדרכות שכוללות תצפיות, בורות, מים, קברים ופריחה. בנוסף במקום יתקיימו מופעים קצרים של אמני מרחב ציבורי: שחקנים, מוזיקאים, רקדנים ופסלי אדם כחלק ממיזם "נושמים תרבות" בשיתוף מפעל הפיס ומיזם התיירות.

רוצים לראות את כל הפעיליות של רשות הטבע והגנים בפסח? לחצו כאן

אפולוניה
אפולוניהצילום: מנו גרינשפן

בגן לאומי בית גוברין תוכלו לפגוש את התרבות הרומית, להכיר מקרוב את מופעי הגלדיאטורים בתיאטרון, להתרשם מאמני מרחב ציבורי שיופיעו באמפיתיאטרון גם הם כחלק ממיזם "נושמים תרבות", ולבקר בסיור מודרך בכנסייה הצלבנית במקום. פעילות נוספת שתתקיים באתר היא סיורים עם מורי דרך במערות השונות והמרשימות במקום, בהן ניתן לצפות בציורי הקיר, להתרשם מהפקת השמן במקום, ללמוד על המערות, שמן ומטרתן, ולהתפעל מעוצמתן.

אם תרצו לשלב מסורת ומורשת יהודית כדאי לכם להגיע לגן לאומי בית שערים בו תוכלו להתחקות אחר גלגולה של המנורה וללמוד על סיפורה של המנורה מימי בית המקדש ועד הפיכתה לסמל המדינה דרך סיור מיוחד ומרגש במתחם מערות המנורה וצפיה בחזיון אור קולי.

גם ביו"ש אפשר למצוא פעילויות מגוונות ומהנות. בגן לאומי הרודיון יתקיימו סיורים מודרכים, תוכלו לצפות במופע קרבות גלדיאטורים ואפילו להתנסות בעצמכם, לשוטט בארמון ההר ולקנח במיצג החדש שבחדר המלכותי.

באתר השומרוני הטוב (ליד מעלה אדומים) תוכל להצטרף לסיור מומחז ותיאטרלי בשיתוף קהל שחקנים ושלל דמויות וחיות, והכל באווירה מדברית אותנטית. בפארק (גן לאומי) קומראן תצטרפו להרפתקה תיאטרלית לכל המשפחה, אפופה במסתורין, במסע לגילוי עברם של אנשי האור והחושך בעקבות סוד המגילות הגנוזות.

עוד אתר שכדאי לבקר בו ביו"ש הוא תל חברון (רומידה) בו בחול המועד פסח תוכלו ליהנות מסיור מרתק, מפגשים תיאטרליים, סדנאות יצירה והפעלות לילדים ולכל המשפחה.

מלבד פעילויות אלו ישנם עוד אירועים רבים, גם בצפון ודרום הארץ, בנוסף במגוון גנים לאומיים יתקיימו מופעי "נושמים תרבות" בשיתוף מפעל הפיס, ללא תשלום נוסף עם נבחרת להטוטנים, אומני קרקס, שחקנים, נגנים, זמרים ועוד. פעילויות חווייתיות נוספות תהיינה הדרכות מקצועיות של מורי דרך בשיתוף משרד התיירות בעשרות גנים לאומיים ושמורות טבע שיעשירו עוד יותר את חוויות הביקור של המבקרים באתרים. ההדרכות יהיו ללא תשלום נוסף ולא מחייבות רישום מראש להדרכה ובשפות שונות.

לאור מספר המטיילים הרב הצפוי באתרים בימי החג וחול המועד, רשות הטבע והגנים ממליצה לציבור המטיילים להירשם מראש כבר עתה לביקור באתרים במועד הרלוונטי על מנת להבטיח כניסה לאתר ולהימנע ממצב בו האתר יהיה כבר בתפוסה מלאה ולא תתאפשר כניסה נוספת. את הרישום לאתרים ניתן לבצע באמצעות מערכת תיאום הביקור באתר רשות הטבע והגנים. המטיילים שיירשמו מראש יוכלו גם לקבל הודעות ועדכונים חשובים מבעוד מועד סביב פעילות האתר אליו נרשמו. פרטים מלאים על כל הפעילויות, השעות והאתרים ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים.

אז יחד עם הניקיונות וההיערכות לחג, זה הזמן להבטיח לעצמכם חוויה משפחתית בטבע הישראלי, שיהיה חג כשר ושמח ומהנה בשמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ.

רוצים לראות את כל הפעיליות של רשות הטבע והגנים בפסח? לחצו כאן