הכנענית
הכנעניתנתי חדד

באזור ההררי שמחבר בין ירושלים לשומרון ובקעת הירדן, קיימת מסעדה מדברית שכדאי לכם להכיר.

המסעדה נמצאת במתחם של תחנת הדלק בצומת כפר אדומים, אבל הכניסה היא אחורית ואין שום קשר עין עם תחנת הדלק – התחושה המדברית נוכחת וזו הזדמנות נהדרת להתנתק מהעולם ולהתמסר לחוויית בשרים איכותית.

המקום עצמו מעוצב ברוחב לב ויש מרחב סביר פלוס בין השולחנות. חדר היין שנמצא בסוף החדר מוסיף לאווירה ואפשר לבחור לשבת במרפסת שהיא מרווחת גם כן וממנה מריחים את הבשרים שבמעשנה. השולחנות ערוכים יפה ובקפידה עם תפריט יינות, תפריטי אוכל ותפריט ספיישלים. תיאור המנות נכתב בגובה העיניים ובצורה ברורה מאד, אך מגרה במיוחד.

אחרי שמזגו לנו יין שנרכש ישירות מיקב בוטיק של צבי סטרוק (בן של), קיבלו את מגש המזטים (48 ₪) כולל פוקאצ'ה מהטאבון ו5 מזטים משתנים. הערב היה כרובית צלויה, עם טחינה וביצה קשה, אסאדו מפורק חם, קרפצ'יו סלק, חציל עם טחינה, טפנד זיתים וממרח עגבניות מיובשות. האסאדו שהוגש, היה החלק העליון של נתח אסאדו מעושן. חלק מלא בטעמים ובאופן כללי כל המגש עורר לנו את התאבון.

הכנענית
הכנעניתצילום: עובד פרל

הזמנו לראשונות גם קרפצ'יו סינטה (48 ₪) ומנה שנקראת מאמא גנוש (46 ₪). בדרך כלל אני לא מזמין קרפצ'יו, זו מנה טעימה אבל מיציתי, בכל המסעדות זה פלוס מינוס אותו הדבר. הפעם הובטח לנו שזו מנה ייחודית ולא כדאי לפספס, אז לא פספסנו – הבשר תובל בהרבה לימון ושמן זית ומעליו הונחו פלפל חריף כבוש, פלחי תפוז, צנוניות ופיסטוק גרוס. מנה טעימה מאד. המאמא גנוש זו מנה מעניינת שעשויה בכמה שלבים: הם ממלאים בשר טחון של צוואר עגל בתוך פרוסות חציל. את החציל הממולא מניחים בתוך קערה עם רוטב עגבניות שנעשה בטאבון ומעליו מזלפים טחינה ומכניסים שוב לטאבון. הטחינה מתקשה והופכת לציפוי על החציל, בזמן שאוכלים את המנה הטחינה נותנת תחושה של קרם ובעצם אתם אוכלים בשר עם חצילים ורוטב מוקרם. מעניין וטעים מאד, אל תפספסו.

צוות המסעדה אדיב ומקצועי. המלצרים עובדים בנחת ודואגים ללקוחות בזריזות. האוכל מוגש יפה מאד ובמידות עשייה נכונות. על הצוות ניצחה האחמ"שית תהילה שהכירה היטב כל מנה ומרכיביה ומעל כולם השף אורי שהוריו הגיעו מארגנטינה לישראל והשתקעו בכפר אדומים. אורי יודע להתעסק בבשרים ובוחר את חומרי הגלם, בדגש על הבשרים, בקפידה רבה. השף אורי המליץ לנו על המנות העיקריות ואנחנו כמובן זרמנו איתו. עד שהגיעו המנות העיקריות, נהננו מקוקטייל הבית הנהדר.

לעיקריות הוגשו לנו מטפונה עוף (80 ₪) חצי עוף מעושן מהבוקר, מוגש עם כפפות לאכילה כמו במדבר. העוף היה רך ומלא בטעם. סטייק אנטריקוט (154 ₪) שהיה עשוי במידה מדוייקת, רך להפליא ומלא בטעם. הסטייק הוגש לצד ירקות מדורה.

לצד אלו, אכלנו סלט 'נווה מדבר' (43 ₪) מגוון חסות לאליק, אייסברג ואנדיב מסודרים יפה, עם פילה תפוז, זיתי קלמטה, בצל סגול, סלק ואגוזי מלך ברוטב ויניגרט חרדל. אך הטעמים בסלט לא היו מאוזנים לדעתי, אך הסלט מילא את תפקידו כמנה פרשית לצד הבשר. מתפריט הספיישל הזמנו נתח פיקניה (158 ₪) מוגש על שיפוד עם מניפת תפוח אדמה ועלי גפן ממולאים. הפקניה היתה טעימה מאד, טעם הבשר היה עמוק ואותנטי ולצידו הוגשו עלי הגפן שנשרפו קצת בטבון וקיבלו טעם מיוחד ומענג.

רבנות מטה בנימין משגיחה על המקום והמקפידים על בשר חלק יכולים לשאול את צוות המסעדה מה הם יכולים להזמין. המסעדה תהיה פתוחה גם במהלך חג הפסח, כולל מנת המבורגר שטרם הספקנו לטעום, רק נגיד שזה נראה טוב מאד.

קרפצ'ו
קרפצ'ונתי חדד