איתן מאיר, מנכ"ל אוצר הארץ, מספר על ההצלחה הגדולה של שיווק הירקות והפירות בשנת השמיטה, במיוחד לאור גשמי הברכה.

"אנחנו עכשיו בתקופת מעבר. סיימנו את השלב הראשון של הירקות ואנחנו מתרגשים לקראת הפירות. כל מה שייכנס קדוש בקדושת שביעית. זכינו ב"ה להרבה מאוד גשם ומצפה לנו שפע של תוצרת איכותית", אומר מאיר.

רוצים לראות איפה החנות הקרובה אליכם? לחצו כאן

הוא מסביר גם איזה תוצרת משווקת לצרכן על ידי אוצר הארץ, בעוד חלק ניכר מהשוק מגיע מיבול נוכרי. "אנחנו מעדיפים בראש ובראשונה את מה שקדוש בקדושת שביעית. אחר כך, אנחנו עוברים להשתמש בתוצרת מגבולות עולי מצרים ומקפידים שהכל יגיעו מחקלאות ישראלית. גם כשהיה מאוד קשה להביא מלפפון ואחרים הביאו מלפפונים מטורקיה ומירדן הכנסנו את התוצרת שלנו בהיערכות מראש. אם נגמר יובל קדושת שביעית ועולי מצרים, הצרכנים יקבלו תוצרת של היתר מכירה מפוקח, שאנחנו יודעים שמגיע מחקלאות ישראלית".

מאיר מצהיר שהאידיאולוגיה שמנחה אותו היא תמיכה בחקלאים היהודים. "שבשנת השמיטה יש שיקול: האם ייובאו יותר פירות וירקות מחו"ל או שנמשיך לחזק את החקלאים בארץ ישראל. אנחנו בוחרים בחיזוק החקלאים".

הוא מציין כי אוצר הארץ אינו פועל רק בשנת השמיטה. "אנחנו פרושים היום ברחבי הארץ בכ-200 נקודות ומקבלים תגובות מאוד חיוביות. אם נגדיל את הביקושים לאוצר הארץ יהיה לנו את הכוח והיכולת להמשיך את הפעילות שלנו לאורך כל שש השנים".

"משמיטה לשמיטה אנחנו עולים, היום אנחנו מביאים את כלל התוצרת, בשפע ואפילו עד הבית. חשוב לציין שהשנה אפשר לרכוש את התוצרת האיכותית במחירים מאוד הוגנים. מתחילת השנה היו מחירי מבצע כולל כאלו שהיו מתחת למחירי השוק", מסכם איתן מאיר.

רוצים לראות איפה החנות הקרובה אליכם? לחצו כאן