זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: איתן אלחדז\TPS

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ציין כי רעד חאזן, המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב, לא היה משוייך ארגונית והכליל את הפיגוע בקטגוריה של "פיגועי יחידים בלי תשתית ארגונית".

בערוץ הטלגרם גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של תנועת 'פתח' (בראשה עומד מחמוד עבאס, אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית) ניטלה אחריות על ביצוע הפיגוע.

בהודעת נטילת האחריות נכתב: "גדודי חללי אל-אקצה מלווים (בדרכו האחרונה) את בנם שהקריב עצמו בדרכו של אללה, (והוא) רעד פתחי חאזם, בן 29, ממחנה ג'נין (סמל) ההקרבה העצמית, מבצע פעולת ההקרבה העצמית דיזינגוף במרכז תל אביב, ואשר נפל על אדמת העיר יפו הכבושה לאחר שזעזע את ביטחון ישות בני ציון השקרית, חבט בחיילי היחידות המובחרות שלהם וחשף את שבריריות המערכת הביטחונית והצבאית שלהם".

עוד צוין בהודעה, כי "פעולת החלל בדרכו של אללה, רעד חאזם, בוצעה במסגרת התגובה הטבעית על פשעי האויב הציוני נגד בני עמנו, ואשר האחרונה שהם הייתה פשע רציחת לוחמי הג'יהאד בג'נין (סמל) ההקרבה העצמית, והיא באה כדי להדגיש את אמיתות דרך המאבק המזוין, וכי זו הדרך המועדפת להגיב על פשעי האויב והדרך הקצרה ביותר לשחרור (פלסטין) ברצונו של אללה. (על החתום) גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של תנועת 'פתח'".

כמו כן, פורסמו מספר תמונות של המחבל כשהוא נושא רובי סער טעונים מסוגים שונים.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) פרסם הודעת גינוי לפיגוע בתל אביב בציינו כי "הריגת אזרחים פלסטינים וישראל לא יביא אלא להתדרדרות נוספת של המצב בעוד אנו כולנו חותרים להשיג יציבות, ובפרט במהלך חודש רמדאן הקדוש והחגים הנוצריים והיהודיים הקרובים".

אבו מאזן הזהיר מפני חומרת המשך ה"פלישות" החוזרות ונישנות למסגד אל-אקצה, מהפעולות "הפרובוקטיביות של המתנחלים הקיצונים בכל מקום" וניצול האירוע "הראוי לגינוי" הזה כדי לבצע התקפות נגד העם הפלסטיני בידי המתנחלים וגורמים אחרים.

אבו מאזן ציין, כי מעגל האלימות ממחיש, כי השלום הקבוע, הכולל והצודק הוא הדרך הקצרה ביותר לספק ביטחון ויציבות לשני העמים הפלסטיני והישראלי ולעמי האזור.