אוסקר שינדלר (במרכז)
אוסקר שינדלר (במרכז)צילום: רויטרס

מימי ריינהרדט, שעבדה כמזכירתו של התעשיין הגרמני אוסקר שינדלר והתבקשה להכין את רשימת 1200 האסירים היהודים מגטו קרקוב שיעבדו במפעלו של שינדלר, ובכך הצילה את חייהם, הלכה לעולמה בגיל 107. כך הודיעה משפחתה ביום שישי.

"סבתא שלי, כל כך יקרה וכל כך ייחודית, נפטרה בגיל 107. נוחי על משכבך בשלום", כתבה נכדתו של ריינהרדט, נינה. ריינהרדט, יהודיה בעצמה, נולדה באוסטריה וגויסה על ידי אוסקר שינדלר בעצמו, שהוכרז לאחר המלחמה כ"חסיד אומות העולם" על ידי מוזיאון "יד ושם", לעבוד כמזכירתו במפעל בקרקוב.

לאחר פריצת מלחמת העולם השנייה היא התבקשה על ידי שינדלר להכין את רשימת האסירים היהודים שילקחו מגטו קרקוב לעבוד במפעל, ובכך מנעה את גירושם למחנות ההשמדה. רשימת האסירים היהודים שניצלו בזכות ריינהרדט היוותה את הבסיס לספר רב המכר "תיבת שינדלר" שפורסם בשנת 1982 ולאחר מכן לסרט המפורסם "רשימת שינדלר".

עם סיום מלחמת העולם השנייה עברה ריינהרדט להתגורר בארה"ב, אולם בשנת 2007 החליטה לעלות לישראל ולהצטרף לבנה היחיד, סשה וייטמן, ששימש כפרופסור לסוציולוגיה באוניברסיטת תל אביב.

היא התגוררה בבית אבות בצפון תל אביב, ובאחד הראיונות איתה סיפרה כי אומנם פגשה את במאי "רשימת שינדלר" סטיבן ספילברג, אולם "התקשתה לצפות בסרט", לדבריה. זמן קצר לאחר שנחתה בישראל בשנת 2007 אמרה ריינהרדט לכתבים כי "אני מרגישה שהגעתי הביתה".