מרגש: סיני תור שר עם הציבור ליד מקום הפיגוע

צעירים רבים הגיעו הערב (מוצאי שבת) לזירת הפיגוע הרצחני בתל אביב ושרו שירי זיכרון וחיזוק באירוע "מלווה מלכה" שארגנה תנועת 'ראש יהודי'.

בתוך כך גורמי ביטחון בישראל מעריכים שהמחבל מדיזנגוף התכוון להוציא לפועל פיגוע נוסף לאחר שחש תחושת הצלחה. בחדשות השבת בכאן 11 פורסם כי תרמה לכך העובדה שהוא שמר קליעי אקדח והגיע למסגד בכוונה לנוח לפני סיבוב נוסף.

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר הערב בבית החולים איכילוב את הפצועים שנפגעו בפיגוע בתל אביב. בנט אמר כי "נמשיך לרדוף אחרי המחבלים בכל מקום, ביום ובלילה. לא יהיו מגבלות על כוחות הביטחון". עוד אמר ראש הממשלה כי הפצועים "נמרצים ועם רוח מאוד חזקה".

כוחות צה"ל נכנסו הבוקר למחנה הפליטים ג'נין, כדי למפות לקראת הריסה את בית המחבל רעד חזאם, שביצע את פיגוע הירי בדיזנגוף ביום חמישי. כוחות דובדבן, סיירת גולני וימ"ס מג"ב, כיתרו את בית המחבל בכוונה לעצור מבוקשים במקום. בני משפחת המחבל לא היו בבית ולא תוחקרו או נעצרו.

יואב אליאסי (הצל) מגיב להפגנת השמאל הקיצוני נגד בן גביר בתל אביב
הנרצח השלישי בפיגוע בתל אביב הוא ברק לופן, בן 35, נשוי לדנה ואב לשלושה ילדים. הוא גדל והתעצב בקיבוץ גינוסר וכיום תושב גבעת שמואל.

משפחתו של ברק מסרה: "ברק אהובינו, נכד של מייסדי קיבוץ גינוסר, בעל ואב למופת. ספורטאי בכל רמח אבריו, חבר הסגל האולימפי בתחום הקיאקים ומחנך דור העתיד בתחום. עזב אותנו בטרם עת, המומים, כואבים ואוהבים מאוד".

שני הנרצחים הנוספים הם תומר מורד ואיתם מגיני, בני 27 מכפר סבא. השניים יובאו למנוחות ביום ראשון וייטמנו זה לצד זה בבית העלמין פרדס חיים בעירם. הלווייתו של מורד תיערך בשעה 15:30 ושל מגיני בשעה 16:30.