ביידן ובנט
ביידן ובנטצילום: רויטרס

ארצות הברית חזרה בה מהכוונה להוציא את משמרות המהפכה של איראן מרשימת ארגוני הטרור.

היועצת המדינית של ראש הממשלה נפתלי בנט, שמרית מאיר, הייתה בוושינגטון בימים האחרונים ונפגשה עם בכירים בממשל האמריקני במטרה לשכנע אותם למה לא נכון יהיה להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור.

הפרשן הבכיר מה"וושינגטון פוסט", דיוויד איגנשיוס, דיווח כי הנשיא ג׳ו ביידן חזר בו מהכוונה המקורית להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור כדי לקדם את החתימה של איראן עם הסכם גרעין חדש עם המעצמות.

עשרים חברי קונגרס דמוקרטיים הודיעו שהם מתנגדים למהלך להוצאת משמרות המהפכה. גם אנתוני בלינקן שר החוץ האמריקני השיב בחיוב לשאלה האם משמרות המהפכה הם ארגון טרור.

יחד עם ראש הממשלה בנט, מי שהוביל את ההתנגדות למהלך היה שר החוץ יאיר לפיד בשיחות רבות שקיים עם שר החוץ האמריקני בלינקן וכן עם עמיתיו ממדינות אחרות.

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, דיוויד פרידמן, קרא לממשל ביידן להתעשת ולא לחתום על הסכם הגרעין המתגבש עם המשטר בטהרן. "ארה"ב צריכה גם להימנע מהסכם וגם להשאיר את איראן ברשימת ארגוני הטרור", אמר פרידמן בראיון לגלי צה"ל.

הוא הדגיש כי "הוצאה של משמרות המהפכה תהיה צעד של הרס עצמי. אני מקווה שכשישראל ובנות בריתה הערביות מדברות באותו הקול, אמריקה תקשיב. הם בהחלט חייבים".

לדבריו, היתה סיבה משמעותית לכך שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ החליט לפרוש מהסכם הגרעין. "האיראנים שיקרו לגבי ההסכם המקורי בו נטען שלאיראן אין שאיפות לייצר נשק גרעיני. העסקה הקודמת לא אפשרה לארה"ב או לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבדוק מתקנים צבאיים ששם האיראנים בונים את היכולות הגרעיניות שלהם".