הרב אלי בן דהן
הרב אלי בן דהןצילום: יצחק קלמן

הוועדה למינוי דיינים אישרה הבוקר (ראשון) ללא מתנגדים את מינויו של סגן השר לשעבר הרב אלי בן דהן לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים.

הרב בן-דהן כיהן כסגן שר הביטחון, כסגן שר הדתות וחבר כנסת מטעם מפלגת הבית היהודי. קודם לכן היה מנכ''ל בתי הדין הרבניים, תפקיד שאותו הוא חוזר כעת למלא במינוי שעליו החליטו יחד שר הדתות מתן כהנא והרב הראשי דוד לאו.

הראשון לציון הרב יצחק יוסף החרים את הדיון של הוועדה למינוי דיינים בשל נוכחותו של כהנא. השר כהנא שיבח את הרב דוד לאו במהלך הדיון ואמר כי "הרב הראשי לאו לוקח את בתי הדין למקום מעולה".

השר כהנא: "הניסיון העשיר של הרב אלי בן דהן בשירות הציבורי ובמנגנוני שירותי הדת הם מה שנחוץ כעת לבתי הדין הרבניים. האמון לו זוכה הרב אלי מהרב הראשי, נשיא בתי הדין הרב לאו שליט"א יביא ברכה גדולה לבתי הדין. אני מודה לרב דוד מלכה, המנכ"ל היוצא על כל פועלו בבתי הדין בשנים האחרונות''.

הרב אלי בן דהן: ''אני מודה לשר כהנא, לרב הראשי הרב לאו וחברי הועדה על האמון שנתנו בי. אני מקבל על עצמי בחרדת קודש את המשימה החשובה ומקווה לרומם את בתי הדין למקום הראוי להם".

בחודש ינואר האחרון החליט כהנא למנות את הרב אלי בן דהן ליו"ר המועצה הדתית בירושלים, לאחר סיום כהונתו של היו"ר הקודם יהושע ישי.

עו"ד אורית להב, מנכ"לית "מבוי סתום" המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות: "אני מברכת את סגן השר לשעבר הרב אלי בן דהן, על מינויו, ומלאת תקווה כי ימלא את תפקידו מתוך שליחות לתיקון העוול הנגרם למסורבות הגט ויפעל למיגור התופעה. עם זאת קשה להגיד שזה מינוי משמח בנסיבות שנוצרו. בפני השר כהנא נפתחה דלת למנות אישה כמנכ"לית בתי הדין הרבניים. פנינו לשר לפני חצי שנה בבקשה למנות אישה לתפקיד. הקרקע הייתה כשרה למהלך כזה ושלוש נשים ראויות התחרו על התפקיד. חבל שההזדמנות הזו לא נוצלה וחבל שנשים עדיין צריכות להיאבק על מקומן בבתי הדין".