אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

האפוטרופוס הכללי מכיר בקשיים שחווים אפוטרופסים במילוי תפקידם בניהול ענייניו של האדם. לכן, האפוטרופוס הכללי פועל להקל עליהם במילוי תפקידם החשוב, תוך פיתוח כלים אפקטיביים ושירותים מקוונים.

במטרה לשפר את השירות ולהקל על התנהלותם של האפוטרופסים מול האפוטרופוס הכללי, הוקם מוקד טלפוני, פותחה מערכת מקוונת להגשת דיווחים לאפוטרופוס הכללי ופורסם נוהל הפיקוח הדיפרנציאלי, שמרחיב את הזכאות לפטור של בני משפחה מדיווח שנתי לאפוטרופוס הכללי, ועוד. בקרוב, אחרי פסח, יושק שירות חדש שיאפשר לאפוטרופוס לתאם מראש מועד לפגישה אישית עם המפקח האחראי במשרדי האפוטרופוס הכללי.

כדי לסייע לאפוטרופסים באיתור נכסים ובמיצוי זכויותיו של האדם, הושקו שלושה שירותים מקוונים חדשים עבור אפוטרופסים, עם המסלקה הפנסיונית, עם משרד התחבורה ועם משרד השיכון, שיחסכו להם את הצורך להגיע למשרדים אלה או לדואר, כפוף לבדיקה פשוטה online , מול האפוטרופוס הכלל, כי הוא אכן משמש כאפוטרופוס לאותו אדם.

כך, מול המסלקה הפנסיונית יוכל האפוטרופוס לקבל מידע אודות נכסים פנסיונים שיש לאדם. האפוטרופוס יידרש להזדהות באתר המסלקה הפנסיונית, ויוכל להגיש בקשה מקוונת לקבלת מידע מרוכז מכלל הגופים המוסדיים בהם יכולה להיות לאדם קרן פנסיה/ביטוח פנסיוני/נכס פיננסי אחר. מידע זה נדרש גם לצורך קיום חובתו של האפוטרופוס בהגשת פרטה ודיווחים לאפוטרופוס הכללי.

מול משרד התחבורה, יוכל אפוטרופוס להגיש בקשה מקוונת לקבלת תו נכה לרכב עבור האדם עליו מונה.

מול משרד השיכון, יוכל האפוטרופוס להגיש עבור האדם בקשה מקוונת להתאמת תנאי דיור לאנשים עם מוגבלות בניידות.