ברק לופן ז"ל במעמד חלוקת התעודות יום לפי הפיגוע
ברק לופן ז"ל במעמד חלוקת התעודות יום לפי הפיגועצילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת

מאמן העתיד של ישראל. בפיגוע שהתרחש בדיזנגוף שבתל אביב ביום חמישי האחרון נרצח ברק לופן ז"ל. ברק היה ספורטאי ושותפו של מיכאל קלגנוב בחתירה בקייאק, כאשר השניים זכו יחד במדליית הארד בקיאק זוגי למרחק 200 מטר באליפות אירופה ב-2016.

לא רק זאת, אלא שלופן שימש גם כמאמן נבחרת ישראל בקיאקים פאראלימפיים מ-2016 ועד 2019.

יממה לפני הפיגוע הנוראי, סיים לופן בהצטיינות את התכנית הלאומית להכשרת מאמנים של בית הלאומי למאמנים ולמדריכים במכון וינגייט.

התכנית אשר לופן היה מבוגרי מחזור ב' שלה, הינה שיתוף פעולה של מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט והוועד האולימפי בישראל, אשר מתקיימת במכון וינגייט.

ביום רביעי האחרון התקיים מעמד חלוקת התעודות בנוכחות יו"ר הוועד האולימפי בישראל, ספורטאית העבר יעל ארד, יעקב ג'ינו מנהל בית הספר, רועי ברקוביץ מנהל האגף להכשרת מאמנים ומדריכים במנהל הספורט, מולי אפשטיין המנהל המדעי של הוועד האולימפי ומוביל הקורס ועדי סילמן, המנהלת האקדמית של בית הספר.

גם הם לא ידעו כי תהיה זו הפעם האחרונה בה יפגשו את לופן ז"ל שנחשב לאחד המאמנים המבטיחים של ישראל.

יעקב ג'ינו, מנהל בית ספר הלאומי למאמנים ולמדריכים במכון וינגייט, ספד לחניכו המצטיין כשאמר:
"ביום חמישי האחרון איבדנו בפיגוע הנורא בדיזינגוף את ברק לופן, אחד מהמאמנים המבטיחים של הספורט הישראלי. בשנתיים האחרונות זכינו אני וכל מי שהשתתף ב"פודיום", התוכנית הלאומית להכשרת מאמנים, להכיר את ברק - או נכון יותר - להכיר את החיוך שלו שתמיד האיר כל חדר אליו הוא נכנס. ברק היה חותר מצטיין ברמה האירופית והעולמית ולאחר מכן המשיך לקריירת אימון מוצלחת. הוא הוביל את הנבחרת הפראלימפית להישגים ועתידו כמאמן היה מבטיח. ברק היה אחד מיחידי סגולה. הוא היה נכנס לחדר ומקרין ביטחון ושקט אל הסובבים אותו, ותמיד ידעת שהוא שם בשבילך והיה חברותי ואהוב על כולם.

רק ביום רביעי האחרון התכנסנו לחגוג את סיום התוכנית "פודיום" ולחלוקת תעודות ההסמכה לבוגרי התוכנית שיצאו לדרכם החדשה כמאמנים לאומיים בכירים. כולנו נזכור את הרגע בו אנחנו מחבקים את ברק בגאווה ומרגישים, יחד איתו שכל העתיד עוד לפניו.

"זוהי אבדה גדולה וכואבת לספורט הישראלי, שכן מדובר היה באדם נפלא ומאמן מוכשר שעתידו עוד לפניו ולנו, אישית, הרצח של ברק הוא אירוע טרגי, כואב ובלתי נתפס!
אנו במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, נפעל למציאת דרך מכובדת להנצחת שמו וזכרו של ברק. אני מוסר מכאן בשם כל צוות בית הספר את תנחומינו להוריו, לאשתו, לילדיו הרכים ולכל מכריו וחבריו לקורס ולחיים. יהי זכרו ברוך".