חיה וילהלם
חיה וילהלםצילום: שירה ביליג

האמנית והיוצרת חיה וילהלם התחילה בכלל בתור רקדנית, ובמשך ארבע שנים היא הייתה חלק מלהקה שהופיעה בכל רחבי הארץ. למרות זאת, היא אף פעם לא העיזה לקרוא לעצמה אמנית. אבל לפני ארבע שנים משהו השתנה.

"איבדתי המון דם בלידה של הבן השלישי שלי" היא מספרת, "והייתי מאוד חלשה לאורך זמן. נכנסתי לתקופה קשה שבה הרגשתי שאני מאבדת שליטה על הגוף שלי, שזו לא חיה שאני מכירה. הייתי רקדנית מקצועית, ופתאום קשה לי לרקוד. החלטתי שאני חייבת לצאת למסע כדי להחזיר לעצמי את השליטה על החיים ממקום פנימי ומחובר ממקום מאמין ומשוחרר".

לנשים בלבד

"לבן שלי החלטנו לקרוא אורי והרגשתי כאילו השם הזה זה סוג של נבואה, כאילו אומר לי אמא קומי אורי
אמא תפסיקי לפחד תביאי את הקול שלך, תפסיקי לרצות, תביאי את כל מה שיש בך. ובאמת הייתי יושבת ומדייקת את עצמי וכותבת חלומות, מחשבות ותודות ואז פתאום באמצע החיים התחילו לצאת שירים ואז מנגינות למרות שאף פעם לא כתבתי או הלחנתי בעבר וזה היה מרגש ממש".

כל התהליכים שעברה והגדילה יחד עם השירים שפתאום יצאו הביאו את וילהלם להחלטה להקליט אלבום, וזאת למרות שהיא מעידה שהרבה ניסו להניא אותה מכך בגלל הסיכון שבדבר.

לנשים בלבד

"הרגשתי שזה ממש מהקב"ה התהליכים החזקים ופנימיים שאני עוברת, שאני חייבת להקליט אותם כי אני מרגישה כמה כח הם יכולים לתת לכל אישה שמתמודדת שמחכה ורוצה להביא את הקול שלה".

אז וילהלם לקחה הלוואה והלכה למפיק המוזיקלי המוכשר נדב ביטון, שהפיק בין היתר לישי ריבו את הסינגל הראשון שלו "תוכו רצוף אהבה" שסלל לו את הדרך המדהימה שלו, ונדב התלהב והתרגש מהשירים והתגייס כל כולו.

לנשים בלבד

"אני מרגישה שדרך השירים שלי כל אחת יכולה לעבור סוג של ריפוי" מסכמת וילהלם, "לעבור דרך הכאב לתת לו מקום ודרך האמונה לגדול ממנו. אני מרגישה שהאלבום הזה יכול להתאים ולגעת בכל אישה בכל מצב שהיא שנמצאת. ולתת לה להבין כמה היא חזקה מבפנים וכמה כח יש לה וכמה כל קושי בא להעיף אותנו קדימה".