הפלות
הפלותצילום: ISTOCK

בעוד מספר ימים, יהודים בכל העולם ישבו יחד בליל הסדר כדי להיזכר ולספר את סיפורי הולדתו של העם היהודי.

ידוע שבזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים. פרעה הורה למיילדות העבריות להרוג את התינוקות הזכרים בלידה ואילו הן סיכנו את חייהם באי-ציות למצוות המלך.

הביטוי "ותחיינה את הילדים" מוזכר פעמיים והתורה אומרת גם כיצד זכו המיילדות לתמורה מהקב"ה על אומץ ליבן. אחד התגמולים שקיבלו המיילדות היה שיעור הילודה המופלא של בני ישראל במצרים.

המדרש המפורסם מעיד שבכל לידה נשים ילדו שישה תינוקות. פיצוץ האוכלוסין הזה היה בדיוק מה שהכין את עם ישראל להפוך לאומה אמיתית.

בואו להיות שותפים בקמחא דפסחא של אגודת אפרת ולהציל חיים

כמו המיילדות העבריות במצרים, אנו באגודת אפרת פועלים בכל יום ובכל שעה כדי לסייע בהצלת ילדים יהודים שהאימהות שלהם מתלבטות לגבי המשך ההריון בשל קשיים כלכליים.

אגודת אפרת הוקמה על ידי ניצול שואה, הרשל פייגנבוים ז"ל במטרה לעודד ילודה בעם היהודי במטרה לנסות להתגבר על אובדנם של שישה מיליון יהודים בשואה.

בשנת 1977, כשחוק ההפלות עבר בכנסת, היתה הערכה שדיברה על 60,000 הפלות בשנה. 45 שנים מאוחר יותר, כתוצאה מהעבודה האינטנסיבית של אגודת אפרת, שהובילה לשינויים בתפיסה ולסיוע כספי ממשי, מספר ההפלות המבוצעות מדי שנה ירד לכ-40,000. זה כמובן שיפור גדול, אבל אנחנו לא יכולים לקבל ולסבול את העובדה שעדיין בכל יום כ- 100 ילדים יהודים שטרם נולדו מאבדים את ההזדמנות שלהם לחיות בגלל המחסור של הוריהם בכסף.

ובעיתוי כה מרגש קיבלנו הבוקר מייל מהדר, אשה אמיצה שליבה לא נתן לה לעשות את מה שסביבתה לחצה עליה - להפסיק את ההריון.

"תמיד הייתי בחורה מלאה. כשהייתי בת 23 ויצאתי עם החבר הראשון והיחיד שלי כבר כמעט שנתיים, עשיתי דיאטה וירדתי בערך 25 ק"ג. לאחר זמן מה, הבנתי שהווסת שלי מאחרת. אמרתי לעצמי שזה בטח רק בגלל הדיאטה ואין סיכוי שאני בהריון... אלא שהימים חלפו וזה לא הגיע... סיפרתי לחבר שלי והוא היה בסדר בהתחלה, עד היום שהוא סיפר להורים שלו. שם העניינים התחילו להסתבך כיוון שההורים שלו החלו לרדת לחיי, התערבו ולחצו עליי שאפסיק את ההריון הלא מתוכנן והלא אחראי הזה. בכיתי המון. הייתי בודדה כל כך. לא הצלחתי להבין למה הוא לא רוצה את היצור חסר האונים הזה, התינוק שלנו, המתנה שלנו מאלוקים.

אנשים מחכים שנים להביא ילדים לעולם ולפעמים גם אז הם לא מצליחים... ואילו לי הגיעה המתנה הזו בלי שבכלל תכננתי או חלמתי עליה. עברו כמה ימים והחבר שלי התעקש יותר ויותר שאפסיק את ההריון. הוא ומשפחתו התקשרו אליי יום ולילה בניסיון ללחוץ עליי. למזלי המשפחה הקטנה שלי, אמא ואבא שלי, אחי ואחותי היו לצידי ותמכו.

ידעתי שלא משנה מה, אני הולכת לשמור על ההריון הזה ולגדל את התינוק שגדל ברחמי. אחותי שהרגישה שהיא חייבת לעזור לי איכשהו, חיפשה קצת בגוגל ומצאה את אגודת אפרת. התקשרתי אליכם בחשש.. גימגמתי ולא הצלחתי להסביר את עצמי. אך המתנדבת מעבר לקו ידעה מיד מה לומר לי ואיך להרגיע את סערת הנפש בה הייתי. היא הצמידה לי מלווה שתמכה בי לכל אורך הדרך.

עברתי שבעה חודשים מאוד קשים, כל כך מבלבלים ומטרידים, בכלל לא כמו שציפיתי לעבור את ההריון הראשון שלי. אך בסופם נולדה בתי המבורכת והאהובה והיום היא חוגגת שנה! וזה מה שהביא אותי להתיישב ולכתוב לכן. אני חייבת לכן עדכון ואת הסוף הטוב של הסיפור שלנו: כמה ימים אחרי הלידה, לאחר תקופת נתק ארוכה שאני יזמתי, החבר שלי, אבי התינוקת, הגיע לבקר אותי בבית הוריי.

הוא פשוט נמס מהבת המתוקה שלי- שלו. סוף סוף הוא הבין מה כמעט פספסנו - אהבה כזו! ארבעה חודשים לאחר הלידה, התחתנו ועכשיו אנחנו משפחה מאושרת, נהנים מהאוצר שקיבלנו. תודה רבה לכם מכל על שהייתן לצידי ולא השארתן אותי לעבור את כל זה לבד. תמשיכו לעשות טוב, באהבה, הדר".

הכותבת היא רותי תדהר, עו"ס ראשית ומנהלת מחלקת הסיוע באגודת אפרת

בואו להיות שותפים בקמחא דפסחא של אגודת אפרת ולהציל חיים