חולון הערב מול הצרפתים. היסטוריה
חולון הערב מול הצרפתים. היסטוריהצילום: FIBA.BASKETBALL

רק לפני שבועיים רשמה הפועל חולון את אחד משיאה הגדולים בתולדותיה כשהעפילה שנה שניה ברציפות לשלב רבע גמר ליגת האלופות של פיב"א ולמעשה שיחזרה את הישג השיא שלה.

הערב (שלישי) הגדילה לעשות חולון כשעשתה היסטוריה עם העפלה דרמתית לפיינל-פור ליגת האלופות של פיב"א.

הסגולים מחולון הגיעו למשחק הערב בצרפת, לאחר שהביסו את הצרפתים בהיכל הטוטו בחולון במשחק הראשון בסדרת רבע הגמר בתוצאה 75:93.

החולונים אמנם החזיקו ביתרון בייתיות בסדרה, אך קיוו להצליח במקום בו מעטות הקבוצות שהצליחו העונה, ולהכריע את הסדרה כבר בתום המשחק השני מול הצרפתים ולהעפיל לראשונה בתולדותיהם אל חצי גמר הפיינל-פור במפעל אירופי. קיוו והצליחו.

הסגולים מחולון פתחו את המשחק רע עד מאוד ובמחצית כבר פיגרו ב-17 נקודות.

אבל את חולון של השנה אסור להספיד וכך למדו על בשרם גם המארחים הצרפתים. שלשה של אדם סמית' בשלהי הרבע השלישי חתמה ריצת 20:4 וקבעה שיוויון 58:58 ואל הרבע הרביעי והמכריע עלתה חולון כשהיא מובילה בנקודה אחת, לראשונה מאז הרבע הראשון, עם 62:61.

הצרפתים כבר הצליחו לחזור להוביל עם ריצת 0:10 משלהם, אבל המילה האחרונה הייתה של רגלנד שעם שלשה גדולה הפך את התוצאה חזרה, משם הצרפתים כבר לא הצליחו לחזור ובסיום חולון מנצחת בתום דרמה אדירה בתוצאה 81:80 ועולה לראשונה בתולדותיה אל מעמד הפיינל-פור של ליגת האלופות של פיב"א, מפעל הכדורסל השני בחשיבותו באירופה, דבר שאף קבוצה ישראלית לא עשתה לפניה.

במעמד חצי הגמר שיתקיים ב-6 במאי בבילבאו שבספרד, תפגוש חולון יריבה מקומית בדמותה של טנריפה הספרדית, שניצחה גם היא את יריבתה בחוץ על חודה של נקודה בדרך למעמד ארבע הגדולות של ליגת האלופות של פיב"א.