מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ מאיר פרוש מסיעת יהדות התורה התייחס למצב הפוליטי הסבוך ואמר כי אינו שולל תמיכה בבני גנץ לראשות הממשלה.

"כל אחד שיביא 61 יכול להיות ראש ממשלה. יהדות התורה הלכה לפני שנתיים לקואליציה עם נתניהו כשגנץ החליפי שלו", הזכיר פרוש בראיון לרדיו 'קול חי'.

"האם זה יכול להיות שוב בהפוך? צריך לראות מה יגידו בליכוד, אבל למעשה כבר נתנו בעבר את אצבעותינו לגנץ. עוד לא שמעתי מי הם הכוחות. אנחנו לא אלה שמציעים הצעות. יש גדולים מאיתנו בגוש הזה".

בדבריו עמד על משמעויות הפלונטר הפוליטי. "אם הממשלה לא תחזיק זה אסון חייו הפוליטיים של בנט. אנחנו אמרנו שצריך להכות בממשלה פעם אחר פעם ובסוף היא תיפול. היום כבר ברור שלא יהיו עריקים מהליכוד שיחזקו אותם. הם גם יודעים שקשה להם מאוד להעביר חוקים בכנסת".

פרוש הסביר: "כל שר שיושב עם הצוות המשרד שלו, לא יכול היום להבטיח להם שהוא יעמוד מאחורי החוק שהם רוצים להעביר. ראינו איך גנץ הסתובב חמוץ כשהוא לא הצליח להעביר את הפנסיות".

הוא נשאל האם ימחל לליברמן וישב איתו בממשלה: "לא הייתי רוצה להיות הראשון שמוחל לליברמן. אין לי מה להתבטא בדברים שאינני יודע אם הם רלוונטיים".

פרוש סיפר שהוא ידע מעט קודם על פרישה אפשרית אך הופתע כשסילמן הייתה הפורשת: "עלה באוזני משהו שבוע קודם. היו שמועות על כמה מימינה שאפשר להביא אותם. סילמן לא הייתה בראש הרשימה, הופתעתי ואני שמח על כך שזה קרה. אלה שנמצאים בימינה ובתקווה חדשה מציגים את עצמם כאנשי ימין ולאיש ימין קשה לחיות עם הממשלה הזו".