ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, משוכנע שבפסח הקרוב - חרף המתיחות הביטחונית - אחד המקומות הבטוחים ביותר לשהות בו הוא בירת ישראל.

"בירושלים כל מקום הוא בטוח. בסופו של דבר הרוב הוא הקובע והרוב הולך לכל פינה בירושלים. אין מקום לגמרי בטוח בעולם ולכן בירושלים גם שער יפו וגם שוק מחנה יהודה וכל המקומות - בטוחים וכדאי לבוא לבקר בהם", אומר ליאון בראיון מיוחד לערוץ 7 לקראת חג הפסח.

בימים שבהם קיים חשש גדול מטרור מצד אזרחים ערבים, בירושלים יש מאות אלפי תושבים מהמגזר הערבי. "אנחנו מדברים על כ-350 אלף תושבים ערבים במזרח העיר. רובם ככולם לא רוצים טרור או מלחמה, אלא רוצים שקט. לקום בבוקר, ללכת לעבודה ולחזור הביתה בשלום. יש מיעוט שיוזם הפרות סדר ובו יש לטפל ביד קשה. חשוב גם לומר שמי שיוזם את הפרות הסדר ברובו אינו תושב העיר".

"לדעתי אסור להסיק מסקנות מהמיעוט הזה לגבי יתר התושבים. אני עושה הכל כדי שנוכל לחיות יחד בשלום - מזרח ומערב העיר. יש הרבה תושבים ממזרח העיר שעובדים במערב העיר במגוון של תחומים ועלי כראש העיר מוטלת המשימה להמשיך את השיגרה ושנוכל לחיות ביחד".

"בונים את ירושלים עבור הדורות הבאים"

אחד ההישגים שבהם מתאים יותר מכל בירושלים הוא התחבורה הציבורית - ובעיקר הרכבת הקלה שנמצאת בתנופת פיתוח.

"אנחנו יחסית בתחילת הרכבת הקלה מבחינתי ואין מה להשוות בין מצב התנועה בתל אביב לדוגמה, לבין זה של ירושלים. אצלנו יש קו אחד שעובד ובתוך פחות משנה נגיע עם אותו קו להדסה עין כרם ולנווה יעקב. שנה לאחר מכן יתחיל לפעול הקו החדש מגילה ועד הר הצופים. אני מאמין שאחרי ששני הקווים יפעלו במלואם, בעוד כשנתיים עד שנתיים וחצי, לא נצטרך מכוניות בכבישים ונהיה העיר הראשונה לצאת מהפקקים. יש גם בנייה של חניונים רבים כדי שאנשים יוכלו להחנות את הרכב בכניסות לעיר ולהשתמש ברכבת הקלה".

ליאון מביט גם קדימה, ליום שבו כל הפרוייקטים של התחבורה הציבורית יופעלו. "במצב הזה, אדם בתל אביב שירצה להגיע לכותל יוכל לעלות ברכבת ובתוך 28 דקות להגיע לכניסה לעיר. הוא יעלה על רכבת קלה עד למתחם התחנה בנסיעה שתארך עוד כעשר דקות וירד עוד משך זמן דומה ברכבל לכותל - בסך הכל כשעה מתל אביב לכותל. זו הכוונה וזה יקרה. אני רוצה שבירושלים בסופו של דבר לא יסעו כלי רכב. לשם כך תושבי ירושלים גם סובלים מעבודות התשתית שמתבצעות כל הזמן, אבל אנחנו בונים את ירושלים עבור הדורות הבאים".


אלפי דירות - במטרה למתן את עליית המחירים בעיר

ליאון מספר על שני מסלולים מקבילים לרכבת הקלה שמטרתם להגדיל את העיר. "אנחנו בתנופת בנייה של יחידות דיור. את השנה הקודמת סיימתי עם 5,400 יחידות דיור ואת השנה הקרובה נסיים בכ-6,000 יחידות. כדי להקים אותן אני צריך לדאוג לתעסוקה לתושבים".

"לכן, במקביל אנחנו כרגע בבנייה של מיליון וחצי מטרים של תעסוקה - בהר חוצבים, בגבעת שאול ובכניסה לעיר לפחות ארבעה מגדלים של 40 קומות - כל אלה יעסיקו את תושבי ירושלים. חברות ההיי-טק מעוניינות להגיע לירושלים ויש להם שם כוח אדם איכותי".

לדעתו, אלפי יחידות הדיור יכולות לסייע לויסות מחירי הדירות הגבוהים בעיר. "הפיתרון לבעיית הדיור זה הגדלת ההיצע ולכן אני בונה כמה שיותר. כשהדירות הללו יצאו לשוק לדעתי בהחלט הן ימתנו את עליות המחירים".

ראש העיר מלא בגאווה כשהוא מדבר על עירו. "יש משהו בירושלים, הכל בה מיוחד. כיף לגור בירושלים. אני הגעתי ממרכז הארץ ומשפחתי ואני נהנים כל ביום שאנחנו מתגוררים בעיר הזו שיש בה אוויר ואווירה שאין בשום מקום בארץ. ירושלים זו עיר שכיף לגור בה והמיוחד הוא שיש בה גם חילונים, גם ציונות דתית, גם חרדים וגם תושבי מזרח העיר הערבים וכולם חיים ביחד".

ליאון מתייחס לסיום גם ליציאתו בחודש הבא למצעד החיים שמהווה עבורו סגירת מעגל. "הוזמנתי לפני כחודשיים למצעד החיים לשאת את הנאום בסופו והחלטתי לקחת מטוס של ירושלים במסגרתו יצאו כ-180 בכירים מהעירייה, מהמשטרה, מכיבוי האש ומענפים נוספים בעיר. יצטרף אלי אבי שכל משפחתו נספתה באושוויץ. בשבילי זו סגירת מעגל להגיע לשם כראש עיריית ירושלים עם אבי".