נכס דיגיטלי. אילוסטרציה
נכס דיגיטלי. אילוסטרציהצילום: ISTOCK

החגים בפתח והסופרים מוכנים לקראתם. יותר נכון, לקראתכם. גם אם אתם כבר יודעים בדיוק מה יוגש בתפריט ארוחת החג וגם אם עוד אין לכם מושג, המדפים עמוסים מוצרים במחירים מיוחדים, שיגרמו לכם לשקול לקנות עוד חבילת אורז, גם אם בבית יש לכם כבר ארבע.

אפשר וכדאי לתכנן את הקניות בסופר, כך שבכל קנייה תצאו רק עם מה שהתכוונתם לקנות ולא יותר. כי גם אם את ארוחת החג הקרובה מקיימים אצלכם, אין סיבה שתצאו מההכנות אליה במינוס.

אספנו בשבילכם כמה דרכים להתכונן טוב יותר לקניות, שיהיו בשבילכם מטריה תחת גשם של מבצעים.

לחלק את הקניות לכמה ימים במקום יום אחד מרוכז

יום קניות מרוכז גורם להרבה מאיתנו לייצר לחץ ותחושת חוסר לקראת השבוע הקרוב, כיוון שאת הקניות נדרש לקנות ביום אחד. ומכאן, כדי לא להישאר במחסור, נקנה עוד קצת מוצרים, במיוחד אם הם מגיעים עם הטבות מיוחדות, רק ליתר ביטחון. לכן, כדאי לחלק את הקניות למספר פעמים במהלך השבוע ובכל פעם להשלים רק את מה שחסר, ולא יותר.

הרשימה

אין אפשר להפחית בערכה של רשימת קניות מושקעת. עוד לפני שתצאו מהבית, עשו רשימה של מצרכים שאתם עושים בהם שימוש קבוע כולל ירקות, מוצרים יבשים, שימורים ומוצרי ניקיון. לאחר מכן פתחו את הארונות ושימו לב מה כבר קיים, ורק לאחר מכן הכינו לכם רשימת קניות עם המצרכים לשבוע הקרוב. אם תרצו להגדיל ראש, נסו לנהל מעקב אחר גורלם של המוצרים שקניתם: אולי קניתם אריזה כפולה של פטריות כי בחישוב מהיר זו נראית עסקה טובה, כשלמעשה אתם לא משתמשים ביותר מאריזה אחת, ואת השנייה אתם משאירים להירקב במקרר ואחר כך זורקים. הכנה של רשימה מסודרת תעשה גם לכם סדר בראש, בארנק, ובמקרר.

הכנות

שימו לב שלפני שאתם נכנסים לסופר הכינו עצמכם פיזית לעניין. כדאי ומומלץ להגיע לסופר כשאתם שבעים ונינוחים. אולי כבר שמעתם את העצה הזו, אבל לא בכדי היא עוזרת לכל כך הרבה אנשים לחסוך. כשאתם מגיעים לקניות רעבים או עייפים, כל פרסומת, מבצע או חטיף עתיר שומן וסוכר יוכל להסיט אתכם מהמסלול. אם אתם מגיעים שבעים ורעננים, לעומת זאת, יש סיכוי גבוה יותר שתצליחו לנווט את דרככם במבוכי המדפים של הסופר מבלי להתבלבל או להתפתות.

האלטרנטיבה: קניות באינטרנט

כיום, רשתות השיווק רבות מציעות ללקוחותיהן לבצע את הקניות שלהם דרך האתר ולקבל את ההזמנה עם משלוח מהסופר עד פתח הבית. אם אתם ממש אוהבים את היציאה אל הסופר וחשוב לכם לבחור כל ירק בעצמכם, אולי תעדיפו להמשיך ולהגיע לכל קנייה עם האוטו ועם מספיק סבלנות לחכות שתתפנה עגלה. לעומת זאת, אם תרצו לנהל את הקניות באופן מחושב ויעיל יותר, יכול להיות שתרצו לכל הפחות לבחון את האפשרות של קנייה אונליין מבלי להטריח את עצמכם כל הדרך אל הסופר.

לקנייה דרך האינטרנט יש כמה יתרונות ברורים, למשל:

בקנייה אונליין, סל הקניות תמיד ניתן לצפייה, כולל סכום כל המוצרים שהכנסתם אליו עד עכשיו. זאת לעומת הגעה פיזית לסופר, שבה אולי יש לכם מושג כללי לגבי גובה החשבון, אך המספר שמופיע על הצג בקופה בכל זאת תמיד מפתיע כל פעם מחדש. כמו כן, מתחת למחירו הרגיל של כל מוצר רשום גם המחיר ליחידה, מה שהופך את השוואת המחירים בין מוצרים שונים באתר לקלה יותר, ואף מאפשרת להשוות בין מחירים של אותו מוצר ברשתות שונות