הרב הלל הורביץ במעמד קבלת פני רבו בסוכות האחרון
הרב הלל הורביץ במעמד קבלת פני רבו בסוכות האחרוןצילום: באדיבות המצלם

בעידן של טכנולוגיה מתקדמת בו כל דבר נמצא בהישג יד, עולם הרוח היהודי פורח גם הוא דרך עידן הדיגיטלי.

שאלות לרבנים דרך הרשתות החברתיות, שו"תים נרחבים על פני הרשת, ולעיתים אנו מרגישים כי עולם התורה יכול כל כולו להגיע אלינו דרך המסך הקטן בכיס.

אך האמת שונה. מי שחפץ להעמיק את העולם הרוחני, לא יכול להסתפק בחיבור דיגיטלי לתשובה לשאלה הלכתית בנוגע לכף בשרית שנגעה בסיר החלבי.

עולם הרוח של היהדות מושתת בין היתר עם הקירבה לצדיק, על הקשר של הציבור עם הרב. קשר אמיתי פנים אל פנים.

לפרטים והרשמה לחצו כאן

הרב הלל הורביץ, ינחה ביום שני בחול המועד את מעמד הקבלת פני רבו של ארגון דרך ארץ אשר יאגד את גדולי רבני הציונות הדתית. הרב הורביץ מדבר על הייחודיות של המצווה המיוחדת הזו אשר מתקיימת בחגים, "במסורת ישראל יש מנהג מיוחד שבחגים בזמן של שפע וברכה, זמן שמסוגל לברכה ושמחה באים להקביל את פני הרב ברגל בחול המועד סוכות ופסח. זה זמן שאנו באים למי שחי את התורה ומי שכולו תורה לקבל את הברכה דרך הרב. זו מצווה. בשנים האחרונות זכינו לחדש את המצווה המיוחדת הזו בציבור הדתי לאומי."

הרב מדגיש את המשמעות של האירוע הזה דווקא בציבור של הציונות הדתית, "זכינו לתלמידי חכמים חשובים שזוכים להאיר את התורה תלמידים של הרב צבי יהודה קוק זצ"ל, של מרן הרב קוק זצ"ל, שכולנו לומדים מהם, באו נתקדש איתם יחד ונזכה לקבל את ברכתם ברגל. להעצים את התורה ואת תלמידי החכמים. יש לנו את דור הזקנים של הציונות הדתית, כולם מעל גיל 80 או 90 שבאמת זכות גדולה להתכנס איתם יחד בירושלים ולזכות לקבל את ברכתם ברגל".

מה המשמעות להתקרב לרב פיזית בעידן שבו העולם הרוחני כביכול כל כך נגיש לנו?

"יש פה כמה רבדים שאפשר להיות מושפעים, היום בעידן הטכנולוגי אפשר באינסטנס בווטסאפ ואפשר גם לשמוע שיעורים בתקשורת. אפשר להשתמש בכל המדיה וזה נפלא. אבל העיקר זה לשמש. כתוב "גדולה שימושה יותר מלימודה" להיות מחובר לדמויות רוחניות ותורנויות. והיו עינך רואות את מוריך ואינה דומה שמיעה לראיה. אפשר לשמוע באינטרנט או בווטסאפ, אבל בסוף יש ערך שאי אפשר לוותר עליו אולי זה חלק מהחיסרון שקיים היום בגלל העידן המדיה והרשת, מפספסים פה את החשיבות של ההתקשרות, ההתחברות. לגעת ברב, לגעת בעניבה של הרב... בחסידות יש את מנהג השיריים. מה זה אוכלים שיריים? כולם רוצים להיות מחוברים אפילו ללחם של הרבי.

אנחנו רואים ערך גדול בהתכנסות, במדע בראיה לקבל ברכה מיד ליד ולא רק מרחוק. ואחרי שעשינו בעבר בגלל הקורונה את המעמד הזה ללא ציבור, היום יש ערך גדול מאוד שכל הרבנים יחד בשורה אחת. אין תחליף לקשר למגע לחיבור. שנמצאים יחד גוף אל גוף."

באירוע קבלת פני רבו שיתקיים ביום שני ב' דחול המועד י"ז בניסן 18.04.22 בהיכל שלמה, ישתתפו גדולי רבני הציונות הדתית בהם הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב צפניה דרורי, הרב חיים שטיינר, הרב איסר קלונסקי,הרב יעקב פילבר, הרב יעקב שפירא, הרב דוד חי הכהן, הרב אליקים לבנון והרב איתן אייזמן.

האירוע במעמד הרבנים הראשיים לירושלים, הרב אריה שטרן והראשון לציון הרב שלמה משה עמאר.

רבני ערים, דיינים, ראשי ישיבות מכל רחבי הארץ. חכי"ם ואישי ציבור.

את האירוע תלווה להקת אהללה בהשתתפות הזמר ירון בר, והפתעה מיוחדת

לפרטים והרשמה לחצו כאן