יו"ר רע"מ מנסור עבאס מסרב לכנות את המחבלת שדקרה בחיפה גבר יהודי "מחבלת". בראיון לחדשות 12 טען "היא בת 15, איזו הבנה יש לה? אבל כמובן שזה לא תירוץ".

על העימותים בהר הבית אמר עבאס "התמונות ממסגד אל-אקצא היו קשות ביותר. לא חשוב עכשיו איך התחיל ואיך הסתיים. כאשר אתה משדר את התמונות האלה זה משליך את עצמו על העצבים של האנשים ולכן אתה תמצא תגובות פה ושם. אנחנו פעלנו וקראנו לרגיעה ולתת למקום הזה את קדושתו, לאפשר לאנשים להתפלל בשקט".

בתוך כך בית משפט השלום בחיפה האריך הערב את מעצרה של המחבלת. אביה של החשודה אמר בצאתו מהדיון כי הוא מגנה מה שעשתה בתו וכי ניסה למנוע ממנה את המעשה שעשתה, אחרי שצפתה בשידורים ובעימותים שהיו בהר הבית.

הנערה שחזרה היום את המעשה. בחקירתה סיפרה כי הושפעה מהשיח ברשתות החברתיות על מסגד אל אקצא. בתיקה נמצאו עוד שני סכינים.

"אני הלכתי בגינה והרגשתי מכה חזקה בראש", סיפר פצוע הפיגוע אלכסיי. "נפלתי על הקרקע וראיתי דמות מולי מניפה סכין. היא חבשה כאפיה עם כיתוב בערבית וצעקה בערבית".

"כל הפנים שלה היו מכוסות. הבנתי מיד שמדובר בפיגוע. פחדתי מאד. הייתי שרוע על הגב על הקרקע וניסיתי להדוף אותה עם הרגליים והיא ככה דקרה אותי גם ברגל. הגיעו שני בחורים ערבים ודיברו איתה בערבית ולהבנתי הם אמרו לה שתפסיק. אבל היא המשיכה לתקוף ולצעוק ואז באה משטרה ועצרה אותה, אחר כך בא גם אבא שלה ובכה וצעק עליה ואותי לקחו לבית חולים".