כבד
כבדצילום: istock

לאחר בקשת משרד הבריאות ממנהלי קופות החולים ובתי החולים לדווח על מקרים בילדים עם דלקת כבד חדה מסיבה לא ידועה, הובאו לידיעת משרד הבריאות 12 מקרים של ילדים שאושפזו בחודשים האחרונים בשני בתי חולים, שערי צדק ושניידר, וייתכן ומתאימים להגדרת המקרה.

במשרד הבריאות קיבלו את הדיווחים והם נמצאים כעת בבדיקה של הגורמים המקצועיים.

בעקבות הופעת מקרים חריגים של דלקת כבד אצל ילדים בבריטניה ודנמרק, משרד הבריאות פנה אתמול (ג׳) לצוותי רפואה בבקשה לגלות ערנות כלפי תסמינים שעשויים להצביע על המחלה, ולהעביר באופן מרוכז דיווחים למשרד.

"אין מקרים בישראל של דלקת כבד חדה בילדים", הבהירו במשרד הבריאות, "בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי על מקרים בעולם של דלקת כבד חדה ממקור לא ידוע (שפורסמה לפני כ-10 ימים), בדק משרד הבריאות מול איגוד רופאי הילדים ואיגוד רופאי זיהומיות ילדים ולא היו מקרים בישראל.

"בהתאם יצאה הנחיה רשמית מטעם המשרד למנהלי קופות החולים ובתי החולים לדווח על כל מקרה. נכון לעכשיו לא דווחו למשרד הבריאות מקרים כאלה בישראל", הוסיפו במשרד הבריאות.

לפני כיומיים התייחס ארגון הבריאות העולמי לתופעה החדשה והזהיר מפניה. "בעקבות דיווחים בעולם על דלקת כבד נגיפית חדה חמורה מאטיולוגיה לא ידועה בילדים, משרד הבריאות מבקש מצוותי בתי חולים וקהילה להגביר ערנות ולדווח מיידית על כל מקרה העונה על אחת מהגדרות המקרה כפי שיפורטו בהמשך", נמסר במכתב ששוגר ממשרד הבריאות לבתי החולים ולקופות.

בבריטניה דווח עד כה על מעל ל-70 מקרים של דלקת הכבד בקרב ילדים עד גיל 16, ומקרים דומים נמצאו גם בארה"ב וספרד. רוב המקרים נתגלו בקרב בני שנתיים עד חמש. חלקם התמודדו עם אי ספיקת כבד ואף נזקקו להשתלת כבד. אף אחד מהילדים לא מת ונבחן גם הקשר להחלמה מנגיף הקורונה.