תיעוד: ערבי השפריץ מים על יהודי חרדי בעיר העתיקה

פרקליטות מחוז ירושלים סגרה תיק חקירה של שני ערבים אשר תועדו משפילים יהודי חרדי בעיר העתיקה בירושלים, תוך שהם משפריצים לעברו מים מצינור במשך דקות ארוכות.

למרות תיעוד התקיפה טענו בפרקליטות כי התיק לא ראוי לאכיפה במישור הפלילי. עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו המייצג את היהודי הגיש ערר בבקשה לפתוח את התיק מחדש.

התקיפה אירעה לפני כחצי שנה בשעות הלילה. בסרטון מצלמות האבטחה ניתן לראות שני בני מיעוטים רוחצים קלנועית בעזרת צינור מים, כשאחד מהם אוחז בצינור. התוקף הבחין ביהודי המתקרב, הפנה את תשומת לב חברו האוחז בצינור לכך, ושניהם הביטו לעבר ביהודי. או אז לקח התוקף את צינור המים מידי חברו, וחיכה עד בוא היהודי. היהודי היה בעל לבוש חרדי מסורתי, כולל ציציות הבולטות מצידי בגדיו, כיפה שחורה לראשו ובידו כובע שחור.

כאשר הגיע היהודי קרוב לשניים, החל התוקף להתיז לעברו מים מן הצינור, כאשר בתחילה כלל לא כיוון לקלנועית, אלא ישירות לעבר החרדי המותקף. כאשר ניסה היהודי להתחמק מזרם המים הסתובב התוקף סביב הקלנועית כך שהצינור המשיך להיות מכוון כל העת לעבר היהודי.

ניתן לראות בסרטון כי כשהסתתר היהודי מעבר לקיר עצר התוקף את זרם המים והתקדם לצידה השני של הקלנועית – שם יכול היה להמשיך לכוון את פי הצינור לעבר החרדי, והמשיך להשפריץ לעברו מים.

בערר כתב עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו כי ניתן לראות בסרטונים כי התוקף זיהה שמדובר ביהודי בעל זהות חרדית, והשפריץ לעברו מתוך מניע גזעני ורצון להשפילו. "אנו חוזים לאחרונה בעליה מדאיגה באירועי האלימות המכוונים נגד יהודים. ריבם פונים אלינו אחר שנפגעו מאותה אלימות, ונראה כי תחושת הביטחון של הציבור נפגעה. על כך יכולים להעיד גם הנתונים המפורסמים בימים האחרונים בכלי התקשורת, בנוגע לפגיעה בתחושת הביטחון של הציבור ובעליה החדה בבקשות לרישיון לנשיאת נשק אישי", אמר עו"ד שטיינר.

לדבריו, הציבור היהודי חרדי המתגורר בשכונות המעורבות בירושלים סובל ביותר, ואין לזלזל או להמעיט בתרומתם של אירועים שאינם קטלניים אך משפילים מאוד – במהלכם מותקף יהודי אך בשל היותו יהודי – לתחושת חוסר הביטחון של הציבור.

"אל לנו להסכים למציאות בה, במדינת ישראל, בוחר אדם להשפיל בפרהסיה יהודי אך ורק בשל יהדותו. אל לנו להסכים למציאות בה יהודי המבקש לצעוד ברחובות בירת מדינתנו, נותן מבטו מאחורי גבו בחשש, ומשתדל לזרז צעדיו ולקצר דרו", קבל עו"ד שטיינר.

בסוף הערר ביקש עורך הדין בשם היהודי שנפגע לפתוח את החקירה מחדש: "סגירת התיק במקרה כזה – בו נותר המתלונן מושפל בפרהסיה, כמושא לצחוק וללעג, אך בשל היותו יהודי – עומדת בניגוד לעמדת המחוקק, לאינטרס הציבורי ולערכיה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, המבקש לצעוד לבטח בארצו".