מעבר קלנדיה
מעבר קלנדיהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית הדרג המדיני, יוטל סגר כללי על אזור יהודה ושומרון ויסגרו המעברים ברצועת עזה, החל ממחר (ה') בשעה 17:00.

פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע בשבת, ה-23 באפריל 2022, בכפוף להערכת המצב ובהתאם לשעות הפתיחה בשגרה.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מודיע כי נהלי יציאת פלסטינים ותושבי יהודה ושומרון לתפילות בהר הבית יוסיפו להתקיים כסדרם, בהתאם לצעדים שאושרו בתחילת חודש הרמדאן על ידי שר הביטחון.

במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים. בתוך כך, ממשיכות כל החג העבודות ההנדסיות לחיזוק המכשול בתפר, ותגבור כוחות לוחמים והאמצעים הטכנולוגיים לאורכו.

וידאו: מרחב התפר של אוגדת יהודה ושומרוןדובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ קיים היום הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל ונציגי כלל זרועות הביטחון. בסיום הדיון אמר גנץ כי "ישראל שמרה וממשיכה לשמור על חופש הפולחן, על הסטטוס-קוו בהר הבית, והחשוב ביותר – על ביטחון אזרחיה וכלל התושבים במרחב.

"הטרוריסטים שמיידים אבנים ומציתים אש בהר הבית, הם שפוגעים ברוב שמבקשים לחגוג את הרמדאן ולקיים את מצוות החג. למרות המתיחות הביטחונית, החלטנו להימנע מסגר בחול המועד ואנחנו מאפשרים את חופש הפולחן וביקורי משפחות".

שר הביטחון הוסיף: ''אני קורא להנהגה הפלסטינית ולכלל מנהיגי האזור – לפעול באופן אחראי, בכדי שנוכל לשמור על יציבות ביטחונית, ולהרחיב את מרכיבי המדיניות האזרחית שברצוננו לממש לקראת עיד אל-פיטר".