מטוסי קרב תקפו הלילה (חמישי) מוצב צבאי ופתח מנהרת טרור אשר מוביל למבנה מרכזי תת-קרקעי עם חומרי גלם כימיים המשמשים לייצור מנועים רקטיים.

מדובר צה"ל נמסר כי התקיפה תוביל לפגיעה משמעותית בתהליך הייצור של הרקטות ברצועה. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור משטח רצועת עזה לעבר מדינת ישראל מוקדם יותר. "ארגון הטרור חמאס הוא האחראי למתרחש ברצועת עזה", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר הלילה מתחם צבאי המשמש את כוח ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמאס, בתגובה לירי נ"מ שבוצע במהלך תקיפת צה"ל הקודמת. "הניסיון לפגוע במטוסים כשל, לא נגרם נזק לכלי הטיס ואין נפגעים", נמסר מדובר צה"ל.

בנוסף צה"ל תקף והשמיד עמדות לשיגור טילי כתף נגד מטוסים (נ"מ) בתגובה לניסיונות חמאס לירות לעבר מטוסי הקרב שתוקפים ברצועה.

בתוך כך נשמעו סמוך לשעה 02:00 אזעקות נוספות באזור שדרות וזיקים. בתחילה נמסר מדובר צה"ל כי זוהו ארבעה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית, אך מתחקיר שבוצע עלה כי שוגרה רקטה אחת במהלך הלילה, וכי ההתרעות הופעלו בשל ירי קליעים.

מעט לפני 02:40 נשמעו אזעקות נוספות באזור שדרות ועוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הופעלה התרעה ביישומון ובמרחב עוטף עזה כתוצאה מירי שאינו רקטי.

מוקדם יותר הופעלה התרעת צבע אדום בעיר שדרות וביישובים איבים וניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב.

מחבלים מרצועת עזה שיגרו רקטה אחת שפגעה בחצר בית ובמכונית בשדרות. שריפה פרצה במקום. אין דיווחים על נפגעים בגוף.

המשטרה הודיעה כי חבלנים הוזעקו לפנות "פריט רקטי" מחצר בית בעיר שדרות. נפגע חרדה כבן 70 טופל על-ידי צוות מד"א ופונה לביה"ח ברזילי.