יעלון ובן גביר
יעלון ובן גביריונתן זינדל/פלאש 90 ודוברות

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) השיב היום (חמישי) לשר הביטחון לשעבר משה יעלון בטוויטר, לאחר שזה האחרון כינה אותו פרובוקטור.

"ראשי ממשלת השינוי, הביטחון מחייב 'קיר ברזל' מול הטרור", כתב יעלון בחשבון הטוויטר שלו. "הממלכתיות מחייבת 'קיר ברזל' מול הפרובוקטורים, שרוצים להיות מעל החוק, ומעל הממשלה. יישר כח על הרחקתו של הפרובוקטור משער שכם, אך אין בכך די - צריך להרחיקו מן הכנסת".

ח"כ בן גביר השיב לו: "אולי גילוי נאות שאתה הולך לקבל ממני תביעה על כך שהשמצת אותי?" כשהוא לא שוכח להוסיף תווים של סמיילי קורץ.

כוונתו של ח"כ בן גביר למכתב ההתראה ודרישה לפיצוי של למעלה מ-140,000 ש"ח שנשלח ליעלון לפני כשבוע לאחר שיעלון טען כי בן גביר קרא קריאות "מוות לערבים".

בפודקאסט 'השבוע' עם ליאור קודנר ב'הארץ' אמר יעלון: "אני רואה את המוות לערבים של איתמר בן גביר. צריך לדאוג להשתלבות ולא לשסות ולהסית בין יהודים לערבים. לבסס פוליטיקה על הסתה זו לא מנהיגות. הייתי מוציא אותו בכלל מהכנסת, מחוץ לחוק. הייתי מוציא מחוץ לחוק על בסיס האידאולוגיה שלו. כהנא היה מחוץ לחוק? היה צריך להוציא אותו מחוץ לחוק. לצערי שוב, מהסיבות של להמלט מספסל הנאשמים נתניהו הכניס אותו בדלת הראשית אל הכנסת ואתה שומע אותו ואת סמוטריץ' מדברים במונחים לא יהודיים".

במכתב ההתראה לפני תביעה ששלח עו"ד חנמאל דורפמן בשם ח"כ בן גביר נכתב: "נכבדי, אין ספק שהדברים שאמרת כלפי מרשי הם לשון הרע. אין צורך לפרט על חומרת הדברים, כאשר אתה טוען שמרשי מדבר במונחים לא יהודיים וגזעניים, וכאשר אתה טוען ששמעת את מרשי קורא קריאות 'מות לערבים', ומבסס פוליטיקה של הסתה".

"הדברים שפרסמת השפילו וביישו את מרשי, פגעו בשמו הטוב והכפישו אותו ללא כל סיבה, וכל זה בכוונה להפוך אותו למטרה לשנאה, וללעג ובוז בעיני הרבים", נכתב. "אין גם ספק כי הפרסומים נעשו בזדון, מתוך כוונה לגרום למרשי נזקים שאכן נגרמו ובין היתר נזק רב ועוגמת נפש עמוקה".