ברק ומישל אובמה
ברק ומישל אובמה צילום: רויטרס

"ספוטיפיי" מראה לבני הזוג אובמה את הדלת החוצה. שלוש שנים לאחר שחתמו על הסכם עם פלטפורמת המוזיקה הדיגיטלית הפופולרית, הודיעו ראשי "ספוטיפיי" כי אינם מתכוונים לחדש את החוזה עם חברת ההפקות בבעלות בני הזוג אובמה, Higher Ground, שיפוג בסוף השנה הנוכחית.

ברק ומישל אובמה הקימו את חברת ההפקת Higher Ground לאחר שעזבו את הבית הלבן. בשנת 2018 חתמו בני הזוג על הסכם עם נטפליקס, ושנה מאוחר יותר על הסכם עם ספוטיפיי במסגרתו הוחלט כי בני הזוג הנשיאותי יוכלו לשדר פודקאסטים בפלטפורמת המוזיקה הדיגיטלית.

הפודקאסט הראשון אותו הפיקה חברת ההפקות של בני הזוג אובמה היה "הפודקאסט של מישל אובמה" שיצא לשידור באמצע שנת 2020 ובשלב מסוים עמד בראש דירוג הפודקאסטים המואזנים ביותר. לאחר מכן השיקו בני הזוג אובמה באמצעות חברת ההפקות ברשותם את "נולד בארה"ב" – פודקאסט שכלל שיחות בין הנשיא לשעבר לזמר ברוס ספרינגסטין.

על פי דיווח באתר "בלומברג" המשא ומתן בין בני הזוג אובמה לספוטיפיי עלה על שרטון לאחר שבני הזוג אובמה חשו תסכול מתנאי הבלעדיות של ספוטיפיי והיו מעוניינים כי הפודקאסטים שלהם ישודרו בפלטפורמות רבות יותר, והתגלו מחלוקות גם בנושא מספר הפודקאסטים בהם יופיעו בני הזוג אובמה בעצמם.

על פי הדיווח החליטו ראשי ספוטיפיי לא להציע חוזה חדש לחברת ההפקות Higher Ground של בני הזוג אובמה, ואלו מצידם מנהלים כעת משא ומתן לחוזה חדש עם פלטפורמות מוזיקה דיגיטליות אחרות ובהן Audible של אמזון וחברת iHeartMedia.