האופציה של 'מטא' שלא הצליחה לנצח את 'טיקטוק'
האופציה של 'מטא' שלא הצליחה לנצח את 'טיקטוק'צילום: Facebook

המיתוג מחדש נכשל? לאחר ששינתה את שמה מפייסבוק ל"מטא", רשמה הרשת החברתית הפסדי עתק לאחר שאיבדה 230 מיליארד דולרים מערכה בשוק, כפי שנחשף בדו"ח בחודש פברואר האחרון.

כעת ממתינים המשקיעים ובעלי המניות בציפיה לדו"ח החדש של הרבעון האחרון, שיפורסם ביום רביעי הקרוב, על מנת לראות אם המגמה נבלמה או החברה המשיכה לרשום הפסדי ענק גם ברבעון הנוכחי.

בדו"ח שפרסמה "מטא" בפברואר האחרון, לאחר שינוי השם וסדרת שינויים שביצעה החברה, נחשפו הסכומים העצומים שהחברה הפסידה בעקבות נפילה בערך המניות שלה, ובקרב ראשי החברה והמשקיעים יש תקווה כי ההתרסקות נבלמה ברבעון הראשון של השנה, אולם הנתונים יחשפו רק ביום רביעי הקרוב.

עם זאת, אנליסטים שונים טוענים כי ככל הנראה מגמת ההפסדים בשווי החברה תימשך גם בחודשים הקרובים. לא צפויה תפנית מלאה. זו הולכת להיות התקדמות איטית עבור "מטא" לאחר ירידת המניות המאסיבית שלה ברבעון האחרון של השנה החולפת. עם זאת, אנחנו ובעיקר מפרסמים בחברה, מקווים לראות התקדמות מסוימת", אמרה דברה וויליאמסון, אנליסטית ראשית בחברת מחקרי השוק Insider Intelligence לאתר "גרדיאן" הבריטי.

ההפסדים של "מטא" נגרמו לא רק עקב השינויים והמיתוג מחדש, אלא גם בעקבות תחרות מצד רשתות חברתיות אחרות התוספות תאוצה בחודשים האחרונים, בעיקר טיקטוק. בעקבות זאת השיקה מטא את אופציית Reels המאפשרת לשדר סרטוני וידאו קצרים, אולם עדיין לא הצליחה להפוך אותה לפופולרית ומשתמשים רבים מעדיפים להעלות את הסרטונים בטיקטוק.

"למטא יש מתחרה אדירה בדמות טיקטוק. הם הודיעו ברבעון האחרון שהם מנסים להבין כיצד לייצר רווחים טובים יותר מ-Reels. ברבעון הנוכחי אנו נחפש סימנים לכך שזה באמת קורה", אמרה וויליאמסון.