פרופ' נחמן אש
פרופ' נחמן אשצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אומר כי הסרת המסכות בחללים סגורים צריכה להיעשות מתוך ההבנה שנגיף הקורונה עדיין קיים בישראל.

"אני חושב שזה הזמן שאפשר להסיר את המסכות גם בחללים סגורים, גם מבחינת הירידה בתחלואה שאנחנו רואים את מגמת הירידה, וגם מבחינת זה שאנחנו נכנסים לקיץ והנטל הזה הוא הרבה יותר גדול", אמר אש בראיון ל-103FM והדגיש: "התחלואה עוד פה ואת זה צריך לדעת".

לדבריו, וריאנט האומיקרון קל יותר מהווריאנטים האחרים ולכן "אנחנו יכולים 'לספוג' את התחלואה הזו ולהתמודד איתה. ככל שהנטל הזה של המסכות, וזה נטל - לראות פרצופים זה חשוב - אז אני חושב שעכשיו זה הזמן לעשות את זה. אנחנו נעקוב אחרי התחלואה, נצטרך לראות אם אין עלייה ברמת התחלואה בתקופה הקרובה. זה לא שגמרנו עם זה ועכשיו זהו".

אש דחה את הטענות שהיו שיקולים פוליטיים בהחלטה. "השיקול היה מקצועי והוא מקצועי. זה לא שאין פה שום סיכון, אבל זה לא הווריאנטים הקודמים. בפעמים הקודמות שהיו וריאנטים בסיכון לתחלואה יותר קשה, אז בוודאי שהיינו מודאגים. כאן, אפשר לקחת את הסיכון הזה. אני מקווה שהתקופה הזאת תעבור בשלום ובאמת נראה המשך של ירידה בתחלואה. יכול להיות שנצטרך לחיות עם המספרים האלה של 4,000 מאומתים מדי יום ועדיין 11-10 חולים קשים מדי יום".

לגבי האפשרות לביטול בדיקות הקורונה בנתב"ג טען: "הכניסה של וריאנטים חדשים דרך הגבולות היא המנגנון של ההתפרצויות של הגלים הקודמים, ואנחנו צריכים איזשהו ניטור ביחס לזה. היום אנחנו עושים בדיקות לכולם. אנחנו בוחנים את האפשרות של למצוא דרך אחרת, אבל אנחנו לא רוצים לעשות את זה בצורה כזאת שאנחנו מבטלים לגמרי את הניטור הזה של כניסת תחלואה מחו"ל. אני חושב שלגמרי להפסיק את הבדיקות האלה, זה לא יהיה נכון".