דיוויד ברוזה
דיוויד ברוזהפלאש 90

דויד ברוזה מוציא אלבום החדש בשם Tefila בו הוא משלב בין מילות תפילה מסורתיות ועתיקות יומין לבין לחנים חדשים שלו כאשר על העיבודים התזמורתיים אחראי המוסיקאי הישראלי הידוע-עומר אביטל.

באלבום משתתפים 22 נגנים, ביניהם סקציות של כלי מיתר וכלי נשיפה, בתוספת 25 חברי אנסמבל זמרי מורן מישראל, זמרי גוספל מניו יורק, נגני פסנתר וכלי הקשה, וכן דויד ברוזה בגיטרה ועומר אביטל בבס.

"לאורך כל חיי השתתפתי בתפילות של הימים הנוראים ולא פעם כיבדתי בברכה את ארוחות ערב שבת" מספר ברוזה, "בפרויקט הזה יצאתי למסע של קבלת שבת. התאהבתי בכתבי הקודש העבריים שנכתבו לפני כל כך הרבה דורות. עכשיו הענקתי להם פרשנות חדשה של מי שנולד וגדל בישראל".

"התפילות הללו נכתבו הרבה לפני שישראל הוקמה, והרבה לפני שתרבות השפה העברית, שפת אמי, הפכה נפוצה. השירה והלחנים שלי שלבו את המילים בגרסה חדשה לפסוקים המקודשים האדירים והסמליים הללו".

"אני מקווה שפרויקט TEFILA יהדהד בקרב מאזינים ויגע בלבבות של צעירים ומבוגרים כאחד. שבת שלום ומבורך לכל."

אבל, הפרשנות שבוחר ברוזה להעניק לאותם תפילות היא פרשנות די ספציפית ודווקא לא כזו ששגורה על לשונם של רוב מי שנולדו וגדלו בישראל - ברוזה מוציא את האלבום בשיתוף בית הכנסת הרפורמי מניו יורק "עמנו אל" (Temple Emanu-El).

הלחנים החדשים מנסים ליצור מחדש את החווייה של טקס קבלת שבת וTemple Emanu-El מתכנן לשתף את המוזיקה באלבום עם בתי כנסת ברחבי העולם שרוצים להקים אירועי FRIDAY NIGHT HUB משלהם ולשלב את המוזיקה של TEFILA בקבלות השבת שלהם.