התהיות לגבי מצב בריאותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התגברו בימים האחרונים לאחר שנחשף סרטון המתעד פגישה שלו עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו.

בסרטון נראה פוטין מחזיק בחוזקה בשתי ידיו את פינות השולחן לצידו הם יושבים, כאשר במהלך כל 12 דקות הסרטון ממשיך הנשיא הרוסי להחזיק באחת מפינות שולחן בידו השמאלית. גם אגודל ידו הימנית של פוטין נראית זזה ללא הפסקה במהלך כל הפגישה, ואילו רגלו השמאלית תועדה כאשר היא רוקעת ברצפה פעם אחר פעם.

הסרטון העלה שוב את ההשערות כי מצב בריאותו של פוטין לא תקין ויתכן כי הוא סובל מפרקינסון כפי שנשמעו הערכות במדינות המערב. הסרטון הזה מצטרף לסרטונים נוספים בהם נראה פוטין מחזיק בחוזקה בפינות השולחן במהלך פגישת עבודה, כאשר באותו יום בו נפגש עם שויגו קיים פוטין פגישה נוספת, עם נשיא חברת צינורות נפט רוסית הנמצאת בשליטת המדינה, וגם שם נראה הנשיא הרוסי מחזיק בחוזקה בפינות השולחן.

מוסקבה הכחישה לאורך החודשים האחרונים את ההערכות כי פוטין סובל מבעיה רפואית מסוימת או עבר טיפולים לסרטן בלוטת התריס.

אנדרס אסלונד, כלכלן שבדי שיעץ בעבר לרוסיה ואוקראינה, אמר כי "פוטין ושויגו לא נראים במצב טוב. שניהם נראים מדוכאים ובמצב בריאותי רע".

גם לואיז מנש, חברת הפרלמנט הבריטי לשעבר שכתבה מאמר בחודש שעבר בו טענה כי הנשיא הרוסי סובל מבעיות רפואיות קשות, צייצה כי "דיווחתי כי ולדימיר פוטין חולה במחלת הפרקינסון, וכאן אתם יכולים לראות אותו אוחז בשולחן כך שידו הרועדת לא נראית, אבל הוא לא יכול לעצור את הרגל שלו מלרקוע".