משרד הבריאות היפני הודיע כי קיין טנאקה, שהוכרה בשנת 2019 כאישה המבוגרת ביותר בעולם, הלכה לעולמה ב-19 באפריל בגיל 119.

טנאקה, שנולדה ב- 2 בינואר 1903, הוכרה בשנת 2019 על ידי ספר השיאים של גינס כאדם המבוגר ביותר עלי אדמות. בציוץ שהודיע על מותה נמסר מספר השיאים של גינס כי היא הפכה לאדם החי המבוגר ביותר בעולם בחודש ינואר 2019, בגיל 116 שנים ועוד 28 ימים. היא גם האדם השני הכי מבוגר שתועד אי פעם, מאחורי ז'אן קלמנט שחיה עד גיל 122.

לדברי משפחתה של טנאקה עד לאחרונה היא עוד הייתה במצב בריאותי ונפשי טובים, התגוררה בבית אבות ונהגה לבלות את זמנה במשחקי לוח שונים, פתרון תשבצים וחידות מתמטיות, ונהנתה ממאכלים כמו שוקולד ושתיה קלה.

בהודעה שמסר מושל פוקואוקה בדרום-מערב יפן, שם נולדה והתגוררה טנאקה, נמסר כי "ציפיתי לראות את קיין ביום הכבוד לגיל השלישי (חג לאומי יפני המצויין בחודש ספטמבר) ולחגוג יחד עם המשקה הקל והשוקולד האהובים עליה. אני מאוד עצוב מהחדשות".

טנאקה נישאה בגיל 19 לבעל חנות אורז והמשיכה לעבוד בחנות עד גיל 103. לבני הזוג נולדו ארבעה ילדים והם אימצו ילד נוסף. לאורך 119 שנות חייה היא שרדה פעמיים מחלה קשה, שתי מלחמות עולם, אסונות טבע ומגפות שונות.

כאשר חגגו את יום הולדתה ה-119 בחודש ינואר השנה, אמרו בני משפחתה כי "הם מקווים שטנאקה תחיה עד גיל 120" ותיארו את שגרת יומה, כאשר היא נהגה להתעורר בשעה 6 בבוקר, ולאחר מכן בילתה את יומה בפתרון בעיות במתמטיקה ותשבצים.