בנט מנחם את בני משפחת אורבך
בנט מנחם את בני משפחת אורבךצילום: ללא קרדיט

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הבוקר (שלישי) לנחם את ח"כ ניר אורבך (ימינה) היושב שבעה לאחר פטירת אמו.

אורבך ויתר בני המשפחה יושבים שבעה בבית אמם, יעל אורבך ז"ל, בשכונת קריית שמואל בחיפה.

שלשום התקשר ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לח"כ ניר אורבך, השתתף בצערו וביקש לנחמו על פטירת אמו יעל ז"ל וחמותו זלדה ז"ל.

בנט אמר לאחר ניחום האבלים: "בשבת נפטרו שתי נשות חסד, יעל ז"ל אמו של חברי ח"כ ניר אורבך, וזלדה ז"ל אמה של מרב, אשתו של ניר. ביקרתי את שניהם היום ושמעתי על יעל ז"ל שדאגה (בהסתר) משך שנים לילדת רווחה בבית עם אמא לא מתפקדת, ובכל בוקר, אחרי שהתפללה שחרית, יצאה להעיר את הילדה ב-7:10 בבוקר, להכין לה אוכל ולהוציא אותה לבית הספר. כך יום אחר יום.

"וזלדה ז"ל שמשך שנים דאגה לקבוצת קשישים, דאגה לשוחח איתם, לשמוע אותם, להביא להם עיתונים ולהכניס להם עניין בחיים. כמה לא מפתיע שאלו הבתים מהם הגיעו מרב וניר אורבך. איתכם באבלכם, מרב וניר היקרים, וכל בני המשפחה", כך ראש הממשלה.

בנט ואורבך ביציאה מבית המשפחה
בנט ואורבך ביציאה מבית המשפחהצילום: ללא קרדיט

במגן דוד אדום ספדו אתמול ליעל אורבך ז"ל (73), אימו של ח"כ ניר אורבך תושבת שכונת קריית שמואל בחיפה וחובשת בכירה שהיתה מתנדבת במד"א.

יעל ז"ל החלה את דרכה כמתנדבת בארגון בשנת 2017, כשנרשמה לקורס מגישי עזרה ראשונה ובהמשך סיימה בהצלחה קורס חובשי רפואת חירום וחובשים בכירים. יעל ז"ל הותירה אחריה שישה ילדים, 28 נכדים ונינה אחת. היא נטמנה שלשום בבית העלמין תל-רגב, היכל חרוב.

לימור כץ, חובשת בכירה במד"א וחברתה הקרובה של יעל: "כבר במשמרת הראשונה שלנו יחד יעל נכנסה לי ללב והתאהבתי בה. יעל הייתה אדם מדהים, מלאה נתינה ואהבה שנקראה לדגל בכל הזדמנות ולא פספסה אף משמרת. היא התנדבה במד"א ובבית חולים רמב"ם, היא עזרה לכולם לפרוח ולהצליח. בתקופת הקורונה היא דאגה לבשל ולסייע למי שהיה בבידוד, לאפות עוגות יום הולדת ותמיד לשמח ולדאוג לעובדים ולמתנדבים. היא הייתה האמא של תחנת מד"א בקריות. איבדתי חברת נפש יקרה מאוד שכבר חסרה לי מאוד".

יעל אורבך
יעל אורבךצילום: דוברות מד"א

ארז גלר, מנהל מרחב כרמל במד"א, ספד: "איבדנו מתנדבת וחברה שהייתה 'האמא' של התחנה בקריות. גם בשיא מגפת הקורונה, יעל המשיכה להתנדב ותרמה בכל מקום שבו יכלה עם החיוך שלה והמילה הטובה, במוקד הקורונה בתחנת מד"א בחיפה, בסיוע לעובדים ולמתנדבים שהיו בבידוד ובכל דבר שביקשו את עזרתה. כולנו איבדנו מתנדבת מיוחדת שהייתה הלב הפועם של התחנה. יהי זכרה ברוך".

מנכ"ל מד"א אלי בין הוסיף, "מגן דוד אדום איבד מתנדבת מיוחדת שבגיל 68 עשתה מעשה, הצטרפה לקורס עזרה ראשונה והחלה להתנדב בארגון ההצלה הלאומי במטרה לסייע ולעזור באמבולנסים, בניידות לטיפול נמרץ, במוקד הקורונה ובפעילויות הומניטריות נוספות. פטירתה המצערת של יעל ז"ל היא אבדה כואבת למשפחת מד"א, שמרכין ראשו ושולח תנחומים למשפחתה".