אביחי לבנוני, מנהל 'איחוד רבני הציונות הדתית', מספר לערוץ 7 על מאחורי הקלעים של כנס רבני הציונות הדתית מאזור ירושלים ויהודה ושומרון שנערך היום בבירה, אחרי כנסים מוצלחים בהשתתפות מאות רבנים בדרום, בצפון ובמרכז.

"אנחנו לא באים לטשטש מחלוקות אלא לומר שלמרות זאת אנחנו אוהבים ורוצים להוסיף אהבה ואחווה וקשר בין הרבנים כדי להכין את הקרקע לשיתופי פעולה עתידיים. דווקא בגלל האחדות אנחנו יכולים לנהל מחלוקות מתוך כבוד והערכה. אנחנו באים לנסות ולהוסיף קשר, אהבה וכבוד בין הרבנים", מסביר לבנוני.

לדבריו, "אי אפשר לומר שאין מורכבויות ובכל זאת יש היענות מאוד גדולה לרעיון של ניהול מחלוקות מתוך אחווה. 900 רבנים הצטרפו לרעיון הזה ובכנס היום ישתתפו 200 מהם. היתה ועדת היגוי שהורכבה ממספר רבנים צעירים וביקשנו מהם להעלות את כל הנושאים הבוערים".

רבנים שטרם נרשמו לכנס יכולים להירשם בלחיצה כאן

לבנוני מסכים שהמציאות מכתיבה קונפליקטים רבים על דעת התורה. "בתקופה האחרונה יש באמת חידוד עמדות, גם בגלל מה שקורה בתוך בית המדרש וגם עקב מה שקורה מחוצה לו - במערכת הפוליטית ובמקומות נוספים. אני מבין שיש צדדים במציאות שבהם צריך לחדד עמדות. אני מבין שיש מי שלא מסכים איתי. אחדות לא עושים במלחמה. רבותינו, ראשי האיחוד הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל והרב זלמן מלמד, הם מתווים את הדרך שלנו שאומרים שבעת הזו העיקר להיות מאוחדים".

לדעתו המהלך מצליח להקיף את רוב רבני הציונות הדתית. "יש לנו בהחלט גבולות, אבל האמירה היא שרצוננו להתרכז במרכז שבמסגרתו פעילים מאות רבנים. יש כמובן שוליים, אבל אנחנו פחות עוסקים בהם. יש מהצד הליברלי ועד הצד השמרני גיוון מאוד משמעותי של רבנים שמשקף את רוב השיח בציונות הדתית".

נציין כי תהליך בניין איחוד הרבנים החל לפני כעשר שנים בכנס מרכזי אליו הגיעו 600 רבנים. לאחר מספר שנים התקיים כנס נוסף בו השתתף מספר כפול של רבנים. לפני שנה הוחלט להקים תנועה של ממש עם התפקדות, פילוח לכנסים אזוריים וועדה מסדרת שתתכנס בימים הקרובים לדון בהמשך הפעילות של 'איחוד רבני הציונות הדתית'.

רבנים שטרם נרשמו לכנס יכולים להירשם בלחיצה כאן