שחקני הנבחרת. יקבלו מאמן חדש-ישן
שחקני הנבחרת. יקבלו מאמן חדש-ישןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

עובר לקדמת הבמה. המנהל המקצועי של נבחרות ישראל, יוסי בניון, הביא בפני ועדת האיתור המורכבת מיו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון, חבר הנהלת ההתאחדות ויו"ר בית"ר ירושלים אלי אוחנה ומאמן העבר אלי כהן 'השריף' – את מועמדותו של אלון חזן לתפקיד מאמן הנבחרת הבוגרת.

בניון, שמונה לתפקיד המנהל המקצועי לפני חודשיים בלבד, הגיע להחלטה כי חזן הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד המאמן הראשי של נבחרת ישראל כשזה שימש הן כעוזר מאמן נבחרת ישראל ולאחרונה אימן את נבחרת ישראל הצעירה.

אמנם מדובר בהמלצה של המנהל המקצועי בניון ו-ועדת האיתור כאשר הנהלת ההתאחדות צריכה לאשר את המינוי, אך זו צפויה לאשר אותו בישיבה הקרובה, לאחריה תתקיים מסיבת עיתונאים בהשתתפות חזן, בניון ויו"ר ההתאחדות חסון.

כשחקן פעיל חזן החל את קריירת המשחק שלו בהפועל פתח תקווה ולגדולתו הגיע במדי מכבי חיפה, כאשר בנבחרת ישראל שיחק במשך 72 משחקים ואף רשם עונה בווטפורד האנגלית.

את קריירת האימון שלו החל חזן במ.ס אשדוד כששימש מאמנה במשך שנתיים ומאז הוא מכהן בשלל תפקידים בהתאחדות לכדורגל - ממאמן נבחרות הנערים, דרך עוזר בנבחרת הבוגרת ומאמן זמני בכמה משחקי הנבחרת הבוגרת. במרץ 2021 מונה למאמן הנבחרת הצעירה וכעת עלה כיתה.

המינוי של חזן התקבל ברגשות מעורבים ברשתות החברתיות מצידם של אוהדי הנבחרת, כאשר רבים מתחו ביקורת על המינוי חסר המעוף של המנהל המקצועי בניון שבמינויו ציינו בהתאחדות כי קשריו בעולם הכדורגל האירופי ויכולתו למנות מאמן זר, הם אלו שגרמו להם לבחור בו.

יוסי בניון עצמו אמר עם ההחלטה שלו היום כי "אלון חזן הוא לא רק אחד השחקנים הגדולים שהצמיח הכדורגל הישראלי, אלא גם מאמן שעשה דרך ארוכה ומרשימה בנבחרות ישראל בגילים השונים. חזן מכיר מצוין את הנבחרת הבוגרת כשחקן וכעוזר מאמן, מוביל את הנבחרת הצעירה לקמפיין מצוין וגורם מוביל בטיפוח רבים מהשחקנים הצעירים של ישראל שיהיו חלק מהנבחרת הבוגרת בעתיד הקרוב והרחוק. נפגשתי ושוחחתי גם עם מועמדים זרים ואין לי ספק כי חזן הוא המאמן הראוי והמתאים מכולם".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל אמר: "ההמלצה של בניון על אלון חזן התקבלה פה אחד על ידי ועדת האיתור מתוך היכרות ארוכה ועמוקה של כל חבריה עם האיכויות של אלון, היותו גורם מרכזי לאורך שנים בנבחרות ישראל, כשחקן וכמאמן ותפישתו המקצועית. נביא בפני הנהלת ההתאחדות את מועמדותו של מי שעשה מסלול שכלל את אימון כל נבחרות ישראל בגילים השונים, מכיר את הכדורגל שלנו טוב מכולם, מחויב בכל רמ"ח אבריו להצלחת הכדורגל הישראלי ומאמין גדול ביכולתו להביא את הנבחרת הבוגרת ליעדים הגבוהים ביותר. שיתפנו בתהליך את המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות יילה חוס, שנתן את ברכתו למהלך וחשב כמונו שהוא נכון. זה יחייב אותנו כמובן למנות מאמן חדש לנבחרת הצעירה לאחר אישור ההנהלה למינוי של חזן, מתוך אמונה שימשיך את ההצלחה ויוביל את הנבחרת הצעירה להשתתפות ביורו 2023".

המאמן המיועד אלון חזן הודה על ההמלצה עליו ואמר: "אמתין לאישור הנהלת ההתאחדות למינויי לתפקיד מאמן הנבחרת הבוגרת, אבל כבר עתה אני מבקש להודות על האמון שנתנו בי המנהל המקצועי יוסי בניון וחברי ועדת האיתור. בכל תפקיד בנבחרות אותי מילאתי, האמנתי תמיד בפוטנציאל של הכדורגל הישראלי. עשיתי דרך ארוכה, מלמדת, מעשירה, משפרת, ואין ספק שלהוביל את נבחרת ישראל הבוגרת זאת פסגת השאיפות של כל מי שבוחר בתפקיד המאמן".