השר מתן כהנא עם צביקי טסלר במירון
השר מתן כהנא עם צביקי טסלר במירוןצילום: דוברות

פרויקטור מירון, ניצב בדימוס ותא"ל במיל' צביקי טסלר שרטט הבוקר את אופי ההילולא כפי שהיא צפויה להתקיים השנה.

"יש כמה שינויים מרכזיים: 1. כמות האנשים שיתאפשר להם להגיע, 2. נערוך אירוע הדלקה אחד של בויאן ולמחרת לקראת מוצאי ל"ג בעומר יתקיים אירוע אזכרה לזכר חללי האסון. אנחנו דואגים למתווה של הילולא שגם ישמר את המסורת אבל גם ידאג שכולם יחזרו הביתה בשלום", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

הוא סיפר על פעולות ההכנה להילולא: "ההר מלא בתכונה של עבודה, שרובה קשורה בתשתיות פיזיות של בטיחות, שאנחנו משפרים ומחזקים אותן. כשנכנסנו לעבודות בהר ראינו ששטחים נרחבים שבעבר קלטו ציבור גדול היו מסוכנים והציבור לא ידע. מה שנספיק לשפר יהיה פתוח לקהל הרחב ומה שלא יהיה סגור".

טסלר תיאר כיצד תאפשר ההגעה והכניסה בפועל: "ההרשמה ורכישת כרטיסי הנסיעה שמהווים גם היתרי שהייה תהיה מראש. מספר כרטיסי הנסיעה מוגבל, כמות האוטובוסים מוגבלת. לכן כל אחד שרוצה להגיע להר יחוייב לקנות מראש כרטיס נסיעה. בימים הקרובים נפרסם את האופן שבו זה יתרחש ולקרת סוף השבוע הבא נפתח לרכישה וכל כרטיס כזה יהיה מוגבל בזמן ובשעות".

הוא הדגיש, כי לצד פעילות האכיפה: "בראש ובראשונה אנחנו מצפים מהציבור לאחריות אישית וערבות הדדית. מי שיישאר מעבר לזמן שהוקצה לו גוזל את ההזדמנות של אדם אחר לציין את ההילולא".

עוד עדכן טסלר: "לאלה שמגיעים מרוב חלקי הארץ תהיה תחנה מרכזית בחניון פרוד, משם הם יצאו בשאטלים מהירים. מספר האנשים שיוכלו להיות בהר בו זמנית יגזר מכמות השטח שנצליח לפנות בשבועיים הקרובים ולהגדיר אותו כבטוח. אני מעריך שבין 15 ל-20 אלף בו זמנית. אבל משך כל זמן ההילולא המספרים יתקרבו מאוד למספרים של שנים קודמות"..