יועז הנדל;
יועז הנדל;ערוץ 7

שר התקשורת יועז הנדל חתם היום (רביעי) על תיקון חדש המהווה הקלה משמעותית נוספת על תהליך יבוא מסחרי ופרטי של גאד'גטים ומוצרים טכנולוגיים מחו"ל.

המוצרים שייכנסו לפטור נבחרו לאחר בחינה של שורת מוצרים מבוקשים שיובאו לישראל בשנה החולפת, והוכח כי הם אינם גורמים להפרעות משמעותיות והיקף הנזק שיכול להיגרם מאי בדיקתם- קטן. המשרד ימשיך בבחינה של מוצרים נוספים לשם הרחבת הפטור בעתיד.

המוצרים שיקבלו פטור כללי לייבוא מסחרי ואישי: כל סוגי המצלמות למעט מצלמות אבטחה ובייבי מוניטור. בין המצלמות שיקבלו פטור מלא ניתן למצוא מצלמות לרחפנים, אופניים, ואופנועים, מצלמות מקצועיות ועוד.

מוצרים שיקבלו פטור בייבוא אישי: מפסקים חכמים לבית עבור דודי שמש, תאורה חכמה, תריסים, שערים חשמליים, דלתות, משקל חכם המכיל רכיב אלחוטי ונשלט מרחוק, כלי רכב צעצוע על גלגלים עם שליטה מרחוק כגון מכוניות על שלט, משאיות על שלט, טרקטורים על שלט, בולדוזרים על שלט ועוד.

בנוסף, בימים אלה יצא המשרד לשימוע שנועד להקל באופן משמעותי על ייבוא מסחרי של מוצרים נוספים, לרבות בעלי תו תקן אירופאי. המהלך מצמצם משמעותית את ההליך הבירוקרטי של היבואנים שיידרשו להמציא מסמך תאימות לתקנים אירופאיים ומסמך המפרט את התכונות האלחוטיות של המכשיר בלבד. אם המכשיר יכול להיות מיובא לאיחוד האירופי, הוא יוכל להיות מיובא לישראל.

מהלך זה צפוי להשפיע על אלפי יבואנים מסחריים ולהקל עליהם משמעותית את הליך הייבוא. כמו כן, יוקצו פסי תדרים רבים נוספים לשימוש הציבור, לגאדג'טים ומוצרים טכנולוגיים נוספים הן בייבוא אישי והן בייבוא מסחרי.

שר התקשורת יועז הנדל אמר, "אנחנו ממשיכים להיאבק ביוקר המחייה ויוצאים היום במספר צעדים שמרחיבים את התחרות בשוק הגאדג'טים והמוצרים הטכנולוגיים. עם כניסתי לתפקיד החלטתי על הפחתת רגולציה כמדיניות קבועה. התקנות עליהן חתמתי היום הן צעד אחד נוסף כדי לייצר תחרות וצמיחה במשק והן יקלו משמעותית על תהליך הייבוא האישי והמסחרי של מוצרים אלחוטיים. הישראלים יוכלו מהיום להזמין עוד מאות מוצרים מבוקשים מחו"ל שנכנסים היום לפטור מאישור, וללא צורך במילוי טפסים ובקשת אישורים".

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין הוסיפה, "משרד התקשורת ממשיך במדיניות הדה רגולציה, ומפחית בירוקרטיה שאינה נחוצה עוד במטרה לעודד תחרות ולהקל על הצרכנים. התקנות החדשות הן בשורה צרכנית אדירה. הן פותחות לציבור הישראלי אפשרות לייבא מחו"ל מאות מוצרים פופולריים במחירים תחרותיים, ובהמשך אנו מתכוונים להקל משמעותית על הייבוא המסחרי כדי להגדיל את ההיצע ולגרום להוזלה במחירים. מה שאפשר לייבא לאירופה, אפשר יהיה לייבא לישראל".