תשעה שורדי שואה וגופת שורד מגיעים מקישינבאיתן אלחדז/TPS

מטוס חילוץ רפואי ועליו קשישים ניצולי שואה, חולים ופצועים שחולצו על ידי מתנדבי זק"א מאזורי הלחימה בלב אוקראינה נחת הערב (רביעי) בנמל התעופה בן גוריון.

צוות מיוחד של רופאים ופראמדיקים של זק"א ליוו את הטיסה הרפואית ממולדובה לישראל. בנוסף הובאה גם גופתו של שורד השואה אהרון סקמורובסקי ז"ל, שחולץ יחד עם אשתו מקייב על ידי מתנדבי זק"א ונפטר בבית החולים בקישינב כשהוא מוקף בבני משפחתו.

את פניהם של העולים קיבלו שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, מנכ"ל זק"א דובי ויסנשטרן ומנכ"לית הקרן לידידות איילת שילה תמיר, עובדי משרד העלייה והקליטה בליווי אמבולנסים של זק"א ועזר מציון שהסיעו את העולים החדשים לבתי חולים, בתי אבות ודירות יעודיות שהוכנו להם מבעוד מועד.

שרת העליה והקליטה תמנו שטה קיבלה את פני שורדי השואה בנחיתתם בישראל ואמרה: "אין יותר סמלי מערב זה לזיכרון יום השואה והגבורה, לקבל את פניהם של ניצולי השואה שברחו מהקרבות מאוקראינה והגיעו אלינו בטיסת חילוץ מיוחדת של זק"א והקרן לידידות. לפני 80 שנה לא היה לעם היהודי לאן לברוח, והיום יש לכל יהודי בעולם בית מוגן. זו זכות ומשימה ראשונה במעלה לסייע לשורדי השואה, ללוות אותם ברגעים הקשים ולוודא שבגילם המופלג יהיה להם ביטחון פיזי ונפשי. זו חובתנו וכך נעשה".

מנכ"ל זק"א דובי וייסנשטרן: "המבצע הרביעי להטסה רפואית ממולדובה הסתיים בהצלחה. עשרות הפליטים שהובאו לישראל חולצו מאוקריאנה במבצעים מורכבים שהובלנו ובזכות שילוב כוחות ושיתוף הפעולה עם הארגונים והקרנות הפועלים לצידנו בשותפות אמיצה בראשם הקרן לידידות, ארגון יד ישראל ע"י הרב משה פימה, נציגי משרד החוץ במולדובה, נציגי נתיב, שגריר ישראל במולדובה מר יואל ליאון, ג'וינט ישראל, הסוכנות היהודית, הרב יצחק חלפון ורעייתו. למרות המצב המורכב, מתנדבי זק"א ממשיכים לפעול בכל זירה למען הצלת חיים וכבוד המת".