זיכרון בסלון גרסת הדור הבאאביב קלוגהפט

אירוע מיוחד של זיכרון בסלון נערך אמש (רביעי) על גג ביתו של היועץ האסטרטגי משה קלוגהפט בגבעת שמואל.

בארוע הושקה הגדת יום השואה שכתב הרב שי פירון.

בין המשתתפים היו ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, יו"ר הרשות השניה לשעבר נורית דבוש, השייטת האולימפית ורד בוסקילה ועוד עשרות משתתפים.

קלוגהפט סיפר באירוע, "נרצה או לא נרצה, השואה הופכת משיעור היסטוריה לשיעור תנך. מאמת מוחלטת לנושא לדיון. הדור שלנו נותר לבד במערכה. ערכנו טקס שונה, עם הרבה תוכן, לימוד ורגש - אך ללא ניצולים, האחריות עוברת אלינו וצריך להסתדר לבד. ובעצם אולי ממילא, כולנו הניצולים. כולנו שורדי השואה"

הרב שי פירון סיפר כי "ילדותי עברה בצל השואה. סבא וסבתא יצאו מהתופת אבל היא לא יצאה מהם. תווי פניהם ושתיקותיהם פצעו את ליבי.

''סבא וסבתא למדו אותי ששורד שואה הוא מי שמתמודד איתה כל יום, בעיקר כל לילה. ויום אחד, קבלתי מהם את המקל השליחות. לא, לא רק לזכור, לא רק לספר. אלא להיות שותף, צנוע לקיים עולם הפוך מהזוועות שהתחוללו במחנה בטרנסניסטריה.

''לפני שנים הצטרפתי למיזם זיכרון בסלון ביוזמת עדי אלטשולר והצוות הנפלא שלה. מאות שעות של עיסוק בתוכן; שנה אחר שנה אני מגיע להכשרת המנחים. פעם אחר פעם אני חוזר בפניהם: לצד הזיכרון, לצד הניסיון להבין את האנטישמיות ושנאת היהודית, תזכרו שצריך לתקן, לעשות ההיפך. ואז חלמתי על הגדה של יום השואה.

''שנזכה לקיים 'והגדת לבנך', לשבת יחד כמו בליל הסדר, לספר, לדבר, לדון, להנחיל. השורדים האחרונים הולכים מעימנו, אבל אנחנו לא ננוח. נזכור ונתקן", כך הרב פירון.