דולפינים
דולפיניםצילום: ISTOCK

המכון הימי האמריקני טוען: רוסיה שלחה דולפינים מאומנים להגן על ספינות הצי שלה בים השחור מפני מתקפות תת ימיות, מצידה של אוקראינה או מדינות המערב המתנגדות למלחמה.

על פי דו"ח של המכון הימי האמריקני המסתמך על צילומי לווין חדשים, שני מכלאות גדולות של דולפינים התגלו בעיר הנמל סבסטופול הממוקמת סמוך לים השחור.

על פי הדו"ח רוסיה פרסה את הדולפינים המאומנים על מנת להגן על ספינות המלחמה הרויות המוצבות בים השחור ולסכל מתקפות תת ימיות נגדן. תוכנית האימון של דולפינים לסייע לצי הימי של רוסיה ולסכל מתקפות נגד ספינות הצי החלה כבר בתקופת המלחמה הקרה.

לאחר נפילת ברית המועצות הועברו הדולפינים המאומנים לצבא אוקראינה, אולם לאחר כיבוש חצי האי קרים בשנת 2014 הוחזרו הדולפינים המאומנים לשירות צבא רוסיה ואף הוכנסו לשירות פעיל יותר. מרביתם ממוקמים בעיקר בסבסטופול לגדות הים השחור.

הדולפינים מאומנים לזהות מוקשים שהוצמדו לספינות קרב או צוללנים קרביים. ספינות הקרב של רוסיה בים השחור נמצאות מחוץ לטווח הטילים של אוקראינה, אך החשש בקרב ראשי הצבא ברוסיה הוא כי אוקראינה תנסה לפגוע בספינות הקרב באמצעות חבלה תת ימית, ולכן לטענת המכון הימי האמריקני נשלחו הדולפינים להגן על ספינות המלחמה.