חברון
חברוןצילום: ערוץ 7

בית המשפט העליון התיר לבנות שני בניינים חדשים ברובע חזקיהו בחברון, בהם 31 יחידות דיור ליהודים.

השופטים אלרון, שטיין ושוחט השיתו על 'שלום עכשיו' ועיריית חברון הוצאות בסך 20 אלף ש"ח שישולמו לישוב היהודי בחברון ולמדינה באופן שווה.

השופטים קבעו פה אחד: "לא ניתן לומר כי מוסדות התכנון חרגו מסמכותם, נהגו בחוסר תום לב או נהגו בחוסר סבירות קיצוני, מה שהיה מצדיק התערבותו של בית המשפט המחוזי בהחלטה בדבר מתן ההיתר. אשר לטענה בדבר היות המבנים מבנים עתיקים ומיועדים לשימור – ועדת התכנון ראתה לנכון, להתכנס בשנית כדי לבחון את הטענה. מחוות הדעת עולה, כי המבנים עצמם אינם מבנים עתיקים או מבנים שמיועדים לשימור. עם זאת נקבע, כי אותם חלקים במבנים, חזיתות המבנים, ישומרו על דרך של פירוק והרכבה מחדש, כדי לשמור על צביון השכונה. מכאן, אין בהחלטת הוועדה כל אישור להרוס מבנים עתיקים שמיועדים לשימור".

רובע חזקיה נמצא בלב ההתיישבות היהודית בחברון. התוכנית שבנייתה כבר החלה היא רק הפתיח לתכנית גדולה הרבה יותר הכוללת 60 יחידות דיור בשטח שבו עמד בעבר השוק הסיטונאי בחברון.

בשלום עכשיו מסרו בתגובה: "ההתנחלות הכהניסטית בחברון היא הפנים המכוערות ביותר של השליטה הישראלית בשטחים. בנייה של התנחלות חדשה בלב חברון היא נזק עצום לישראל ועומדת בסתירה מוחלטת לקווי היסוד של הממשלה. כעת, לאחר שבית המשפט החליט שלא להתערב, נדרשת פעולה נחושה של הממשלה לעצור את הבנייה ההרסנית מיד, לפני שהיא הופכת לעובדה מוגמרת".

"סוף לביזיון ולעינוי הדין", אמרה ח"כ אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית. "ראש עיריית חברון, מחבל רוצח מורשע שידיו מגואלות בדם 6 מחברינו, בשת"פ מזעזע עם שלום עכשיו, הגישו עוד ועוד עררים והליכים משפטיים נגד בניה ליהודים על אדמה של יהודים, בעיר האבות. אחרי 5 שנים של עיכובים, ב"ה כולם נדחו. מעכשיו - בונים''.