עמיחי שיקלי
עמיחי שיקליצילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרשן חדשות 12 עמית סגל מספר הבוקר (שישי) בעיתון ידיעות אחרונות כי הליכוד ובנימין נתניהו יעניקו "טיפול מפנק" למפלגתו של עמיחי שיקלי, זו שעשויה לקום לקראת הבחירות הבאות.

"לגבי שיקלי, הוא יזכה מהליכוד לטיפול המפנק שזכה לו סמוטריץ' בבחירות האחרונות: הסקרים הפנימיים אומדים את כוחו בשני מנדטים לערך. נתניהו ילהק לו דמויות חדשות, יקרא להצביע מחל או שיקלי, ובסיוע הדחיפה הזו ינסה להעביר אותו את אחוז החסימה, על חשבון סער ובנט כמובן", כתב סגל.

סגל מדווח כי עידית סילמן מתכוונת לא לתמוך בהצבעות על נושאים שחשובים לקואליציה. "בכירי הליכוד, שרוצים להימנע מהכרזה גם עליה כפורשת, ידריכו אותה איך להלך בשטח ההפקר החוקי: מצד אחד לקצר את ימי הקואליציה, מצד אחר לא לחצות את הגבול".

"אחד הכיוונים שהיא שוקלת הוא להסכים לתמוך בהצבעות רק בתנאי שיקדם להן דיון של עשרות שעות. כך, בצנרת העמוסה של הקואליציה ייתקעו כל החוקים שחשובים לגנץ, ליברמן וחבריהם. ההיגיון: אם יגלו שאין אפשרות לקדם את מה שיקר להם, יאבד בעיניהם הטעם לקיום הקואליציה", כך סגל.

ח"כ סילמן השתתפה השבוע בדיון של ועדת הכנסת על בקשת ''ימינה'' להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כפי שפרש מהסיעה.

סילמן פנתה לחבריה בקואליציה: "הלכתי איתכם וקיבלתי את אחד התפקידים החשובים בישראל ולא יכולתי לעשות שקר בנפשי - ויתרתי על הכל, אבל קיבלתי הכל. אני מקבלת מחדש את התחושה שאני נאמנה לערכיי ולבוחריי. אני יכולה לחזור להסתכל לבוחרים שלנו בעיניים.

לטענת סילמן "הדיון הזה חלק ממהלך נקמני וקטן שנועד לשרת צרכים פוליטיים תוך התעלמות מוחלטת מערכים שכולנו מחויבים אליהם.

"אנחנו בימינה ממש לא פורשים ולא הפורשים, אנחנו הולכים עם ההבטחות, האמירה והמצע והערכים שהבטחנו לבוחרי ימינה ועדיף מאוחר מאשר אף פעם", הוסיפה ח"כ סילמן.

שיקלי: אין לך אלוהים נפתלי בנטערוץ כנסת