המודעה בישראל היום
המודעה בישראל היוםצילום: עוצמה יהודית

בעקבות הדלפת חוות דעת של שירות הביטחון הכללי נגד יו"ר "עוצמה יהודית" חבר הכנסת איתמר בן גביר, לפיה בן גביר הוא "נפץ שצריך לנטרל", בן גביר פרסם הבוקר (שישי) מודעה חריגה בעיתון ישראל היום נגד ראש השב"כ רונן בר.

במודעה נכתב בין היתר: "רונן בר ראש השב"כ - נכשלת בהר הבית, נכשלת בבאר שבע, נכשלת בבני ברק וחדרה, נכשלת בעזה, ועכשיו אתה מאשים את איתמר בן גביר ואומר שצריך לנטרל אותו? תפסיק לתדרך, תתחיל לעבוד".

בן גביר מסר בתגובה: "מדובר בכשלון של ראש השב"כ שבמקום לעבוד בשטח ולטפל בטרור, הוא מתדרך נגד חבר כנסת בכלי התקשורת. ראש השב"כ צריך לדעת שמילים יכולות להרוג ואמירה בסגנון 'בן גביר נפץ ונפץ צריך לנטרל', עשויה להביא חלילה לאלימות ופגיעה. אני דורש מרה"מ בנט, השר לפיד וחברי קואליציית השמאל הקיצוני לגנות את האמירה המסוכנת, ההתנהלות החמורה של ראש השב"כ נגדי והתרת דמי".

כאמור, בחוות דעת שהוצגה בשבוע שעבר לראש הממשלה נפתלי בנט דרשו בשב"כ להרחיק את חה"כ איתמר בן גביר משער שכם מחשש להידרדרות ביטחונית והזהירו: "העלייה שלו היא נפץ ונפץ צריך לנטרל".

גורמי ביטחון הביעו חשש שחמאס והג'יהאד האיסלאמי יגיבו בירי רקטות והתריעו: "אם בן גביר יגיע לשער שכם - שומר החומות 2 יפרוץ".

לפי הדיווח של כתב חדשות 12 ניר דבורי, בשב"כ ראו בעלייה של בן גביר לשער שכם הכנסת אצבע בעיני הפלסטינים וכתבו בחוות הדעת: "העלייה של בן גביר היא נפץ ונפץ צריך לנטרל. הפרובוקציות האלו יכולות להוביל לאלימות ולהסלמה עד כדי הצתה של האזור". גורם ביטחוני בכיר אמר שהמעשה של בן גביר "פשוט משחק לידיים של חמאס".

גורמי הביטחון אמרו בדיונים סגורים עם ראש הממשלה: "הגעת בן גביר לשער שכם עלולה להוביל לאירוע שומר החומות 2". בנט עצמו הבהיר: "ריבונות ומשילות כן, אבל פרובוקציה ופוליטיקה לא". בעקבות האזהרות, החליטו ראש הממשלה ושר הביטחון בעצה אחרת למנוע את הגעתם של בן גביר ושל יתר משתתפי צעדת הדגלים לשער שכם.

ח"כ בן גביר בלשכה שפתח מול חומות העיר העתיקה בכיכר צה''לאלישיב רקובסקי/TPS