חיים רמון
חיים רמוןצילום: Yossi Aloni/Flash90

ימים לא פשוטים עוברים על חברי הקואליציה לאחר ההכרזה של חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש ועזיבתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן את תפקידה.

האם חברי מפלגת רע"מ, שחווים גם הם טלטלה בעקבות חיכוכים פנימיים, יישארו בקואליציה?

שר המשפטים לשעבר חיים רמון אמר לרדיו 103FM: "עתידה של הממשלה הזו מאחוריה, היא נקרעת בין האגף של רע"מ ושל ימינה, שלאט לאט נושאים ממנו חברי כנסת. הקריעה הזו בין שני הקטבים תביא לקצה של הממשלה, היא יכולה להמשיך ולפרפר פרפורי גסיסה, שגם יפגעו במפלגות הקואליציה. אלו הם פרפורי הגסיסה של הממשלה".

בהמשך הוסיף: "עד סוף השנה מקסימום נחזה בנפילתה והליכה לבחירות. אני חושב שנתניהו לא ישיג 61, הסיכויים שלו קטנים. אם הוא לא ישיג 61 לא יהיה תיקו, המפלגות החרדיות לא יסכימו ללכת לאופוזיציה פעם נוספת".

על מכתבי האיומים שנשלחו השבוע אל בני משפחת בנט, אמר רמון: "דבר מחליא אך גם מסוכן, פחות לרה"מ כי מאז רצח רבין לפגוע בראש ממשלה זה כמעט משימה בלתי אפשרית אך בני משפחת בנט נמצאים בסכנה מוחשית".

הטקס הממלכתי לפתיחת אירועי יום השואה שהתקיים שלשום (רביעי) בכיכר גטו ורשה ביד ושם, הפך לקרב פוליטי על סידור הישיבה בעצרת.

בחדשות 12 דווח כי למרות שבסידור המקורי סער הושב ליד בני הזוג נתניהו, בפועל ריבלין היה זה שישב ביניהם.

אנשי סער מכחישים נמרצות שהם ביקשו לשנות את סידור הישיבה. לטענתם, לסער אין בעיה לשבת לצד נתניהו. אנשי נתניהו אומרים מצידם כי הוא בטח לא ביקש לשנות, שכן הוא הגיע ברגע האחרון.

אנשי הנשיא לשעבר ריבלין אומרים שהם גילו שהוא שובץ בשורה השנייה, אז "התנדבו" לעבור לשורה הראשונה.

בתוך כך, ראש הממשלה לשעבר נתניהו מתח ביקורת על שר החוץ לפיד שנעדר מהטקס הממלכתי זו השנה השנייה. נתניהו אמר: "מן הראוי ששר החוץ יאיר לפיד היה משתתף בשנתיים האחרונות בטקסי יום הזיכרון הממלכתיים לשואה ולגבורה. בשנה הבאה, כשלפיד יהיה ראש האופוזיציה, אני מצפה לראות גם אותו ביד ושם".