היערות המשטרה במזרח ירושלים והר הביתדוברות המשטרה

החל משעות הבוקר המוקדמות נפרסו ברחבי ירושלים אלפי שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג"ב.

במשטרת ישראל מציינים כי ההכנות הרבות שבוצעו במשטרה, לצד ההערכות והפעילות המבצעית הרחבה במעברי עוטף ירושלים, אפשרה כניסה של מתפללים רבים להר הבית בהתאם למדיניות הדרג המדיני, וכן את הזרמת התנועה בתחבורה הציבורית מהמעברים לעיר העתיקה ובחזרה.

מהמשטרה נמסר "לפנות בוקר, בשעה שהכוחות פעלו לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים, היו מי שבחרו להתפרע ולהפר את הסדר ציבורי.

לאחר שהחלה הפרת סדר אלימה בשטח הר הבית, שכללה ידויי אבנים וירי זיקוקין לכיוון גב הכותל המערבי, נאלצו כוחות המשטרה בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים להיכנס לשטח הר הבית ולהשתמש באמצעים לפיזור הפרות הסדר על מנת להדוף אותם לאחור, מה שאפשר את קיום תפילת הצהריים בבטחה. המשטרה עצרה עד כה שלושה חשודים בגין מעורבותם בהפרות הסדר ובהמשך צפויים מעצרים נוספים", נמסר בהודעת המשטרה.

בשעות האחרונות, הסתיימה תפילת הצהריים ביום השישי האחרון של חודש הרמדאן בהר הבית.

מוקדם יותר היום, התקיימה הערכת מצב מיוחדת בנקודת המשטרה בכותל המערבי בראשות מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן שפיקד על ההיערכות, יחד עם נציגי סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ומפקדים נוספים.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי אמר בסיום הערכת המצב: "פעילות משטרת ישראל במהלך הרמדאן והאופן שבו עבורו תפילות ימי השישי, מוכיחים שאנו נחושים מאי פעם לא לאפשר לשום גורם קיצוני להפר את הסדר ולפגוע בחופש הדת והפולחן. זו תקופה מאתגרת שבה נדרשנו להשאיר את מחוזות המשטרה חזקים עם כוחות רבים כחלק מהמוכנות לכל תרחיש בכל מקום, ולתגבר את מחוז ירושלים בלוחמים ושוטרים רבים. עתידים לנו אתגרים ואירועים רבים בהם תמשיך המשטרה להיות כוח משמעותי בביטחון הפנים של המדינה.

הרמדאן הזה גם הראה לנו שוב שמשטרת ישראל חייבת להמשיך להתעצם ולהתחזק בכדי לספק מענה מיטבי לאזרחי ישראל. ראינו גם את שיתוף הפעולה החסר תקדים של שירות הביטחון הכללי, וצה"ל עם המשטרה. הצלחנו יחד, בלי אגו להביא כל אחד בתחומו את היתרון היחסי לפעילות סיכול, מניעה ויוזמה. זו הזדמנות טובה להודות לשוטרי ולוחמי מחוז ירושלים ומג"ב וליחידות המשטרה שתגברו את המחוז בשבועות האחרונים."

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר "אני מבקש שוב להודות לשוטרים המסורים שלנו שנמצאים בחזית מזה תקופה ממושכת, למפקדים שמובילים את הפעילות במקצועיות ותוך דוגמא אישית, ולשותפים מהארגונים המקבילים, שעובדים איתנו כתף אל כתף לאורך כל הרמדאן. אנחנו ממשיכים בהיערכות עם מערכים חזקים שמלווים את כל הפעילות שלנו במישור המודיעיני המבצעי והתודעתי. לצד טיפול בלתי מתפשר במפרי סדר ופורעי חוק, הפעילות המקדימה וההידברות ממשיכים להוות ציר משמעותי מאוד וראינו את זה מניב תוצאות לא אחת, ובפרט בשבוע האחרון. ראינו גם גורמים קיצוניים שונים שמנסים לחולל כל העת הפרות סדר בהר הבית תוך ניצול הרמדאן ופגיעה במתפללים רבים, שהיום יותר ויותר מתוכם מבינים את זה וחלקם גם פועלים נגד זה. אתגרים נוספים לפתחנו ואנחנו ממשיכים בהיערכות המבצעית הרחבה גם בסוף חודש הרמדאן ולאחריו, למען שלום הציבור ובטחונו".