מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, נשבע ש"חרב אל-קודס" עלולה לחזור עד שכל פלסטין תשוחרר והפליטים יחזרו למולדתם.

בנאום בעזה (שבת) שיגר סינוואר איום תקיף לישראל בהזהירה אותה שלא לאפשר הישנות תרחיש בו כוחות הביטחון נכנסים למסגד אל-אקצה או לכיפת הסלע ותוקפים מאמינים מוסלמים. בהקשר זה אמר סינוואר, כי אם ההנהגה הישראלית והקיצונים ירצו מלחמת דת אזי הפלסטינים ייענו לאתגר והם נערכים למלחמה כוללת.

לדברי סינוואר, מסגד אל-אקצה בסכנה מוחשית בגלל תוכניותיה של ישראל לאפשר גם ליהודים לבקר באתר על פי מפתח של זמן ומקום לקראת הקמת בית המקדש. הוא הדגיש, כי הפלסטינים לא יאפשרו זאת ויהיה המחיר אשר יהיה, והמשמעות היא מלחמת דת אזורית שתשרוף את הכל.

עוד אמר סינוואר, כי המערכה לא הסתיימה עם הפסקת ביקורי יהודים בהר הבית בסוף חודש רמדאן, ועל הפלסטינים להיערך לחידושה אם יתאפשרו מחדש ביקורי יהודים במסגד אל-אקצה ובכלל זה ביום העצמאות וביום ירושלים.

במסר תקיף ביותר לרשימה הערבית המאוחדת (רע"מ) ולמנהיגה חבר הכנסת מנסור עבאס אמר סינוואר, כי מתן חגורת מגן לממשלת ישראל הפוגעת במסגד אל-אקצה היא פשע שלא ניתן לכפר עליו והתכחשות לדת, לערביות וללאומיות.

"אסור לספק רשת ביטחון לכל ממשלה שתקבל החלטות שפוגעות במסגד אל-אקצא ומחלקות אותו זמנית ומרחבית. ההיסטוריה תזכור לך את זה, מנסור עבאס. כשאדם ערבי אומר שהמדינה הזו היא יהודית, זו שפלות, והשתדלתי למצוא מילה נעימה. אדם ערבי שאומר כי המדינה הזו לא מדינת גזע – זו שפלות. מספיק".

"אחינו בפלג הדרומי של התנועה האיסלאמית, היום אתם צריכים לקבל החלטה ולא רק להשהות את פעילותכם בכנסת. אם יש לכם מצפון - הלילה אתם צריכים להחליט".