דולב ויאצ׳סלב (ולדי)
דולב ויאצ׳סלב (ולדי)צילום: מתוך הרשת

ויאצ'סלב (דניאל ולדי) גולב בן 23 מבית שמש, הוא המאבטח שנרצח בליל שבת בכניסה לאריאל על-ידי שני מחבלים שפתחו לעברו באש.

גולב, ששהה בעמדת האבטחה בכניסה לעיר יחד עם ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן תושבת אשקלון, גונן עליה בגופו מהכדורים שירו המחבלים.

הוא למד בישיבה התכונית אמי''ת דביר בבית שמש והותיר אחריו גם זוג הורים ושבעה אחים ואחיות. ראש העיר בית שמש ד"ר עליזה בלוך נמצאת בבית המשפחה ומלווה אותם יחד עם צוותי החינוך והרווחה של עיריית בית שמש.

ראש העיר אשקלון תומר גלאם מסר הערב "בגבורה הירואית, הגן גולב בגופו על ארוסתו, ויקטוריה פליגלמן, תושבת אשקלון, המאבטחת ששהתה עמו בעמדת השמירה בזמן הפיגוע, ובכך מנע את פגיעתה והציל את חייה. הנחיתי את מינהל הרווחה והשירותים החברתיים לעמוד לצד ויקטוריה ומשפחתה ולהעניק להם את כל הליווי והתמיכה בשעה קשה זו. תנחומינו למשפחתו של גולב, שלא תדעו עוד צער. יהי זכרו ברוך".

שני המחבלים, יחיא מרעי (19) ויוסף עאסי (20) הגיעו חמושים ברובי קרל גוסטב לכניסה לאריאל ברכב מסוג סוזוקי עם לוחית זיהוי צהובה.

מפקד חטיבת אפרים, אלוף-משנה מורדי וייסדובר צה"ל

הוא הגיעו לעמדה שבה שהו גולב ובת זוגו, החלו לירות לעברם - ואז יצאו מהרכב וירו בגולב מטווח אפס. כמה שעות אחרי הפיגוע אותר רכבם כשהוא שרוף ונטוש בשטח פתוח בין הכפרים ת'ולת וסניריא.

נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע צער כבד על הפיגוע "לבנו דואב על הפיגוע בערב שבת באריאל. מחבלים נתעבים גדעו חייו של צעיר אמיץ, שברגעיו האחרונים נהג בגבורה ובאומץ לב והציל בגופו את חיי ארוסתו. מברך את כוחות הביטחון ששמו את ידם על המרצחים הארורים. תנחומי הכנים למשפחתו ולאהוביו. הטרור לא ינצח אותנו ולא ירפה את ידינו."

שר הביטחון בני גנץ הביע תנחומיו, שיבח את שב"כ, ימ"מ וצה"ל ואמר כי "מדינת ישראל תמיד ניצחה את הטרור, ונעשה כל מה שיידרש, בכל הגזרות, בכל זמן ובכל האמצעים, בכדי להביס אותו גם בימים האלו".

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר בצאת השבת "אני מבקש למסור את תנחומיי למשפחתו של המאבטח שנרצח כשהוא מגן בגופו על עמיתתו מול המחבלים, אמש באריאל. כוחות הביטחון שמו הערב את ידם על המחבלים. אין טרוריסט שלא נגיע אליו ונבוא איתו חשבון. המלחמה שלנו מול הטרור ארוכה. יחד ננצח".

סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער מסר "מברך את השב"כ, צה"ל, משטרת ישראל וכל כוחות הבטחון על הפעולה המהירה ללכידת המרצחים בפיגוע באריאל. תנחומי מקרב לב למשפחת המאבטח שנרצח בפיגוע, שהגן בגופו על המאבטחת שהיתה לצידו. ישראל חזקה והיא תוסיף לפעול בנחישות מול הטרור הפלסטיני".

ראש העיר אריאל, אליהו שבירו, שלח את תנחומיו למשפחת המאבטח שנרצח. "אנו סומכים על צה"ל ועל כוחות הביטחון, שלא ינוחו עד שיתפסו את המרצחים והם יבואו על עונשם", מסר. "לאחר סיום תחקיר האירוע אנו נפיק לקחים אשר ייושמו בהקדם האפשרי".

שר התפוצות, ד"ר נחמן שי, אמר כי המחבלים יילכדו ויועמדו לדין וציין כי "הוא מייצג את הצד שמחפש את הדרך לחיות בשלום עם הפלסטינים". "אנחנו צריכים לעשות הכול במגבלות החוק והמוסר כדי לרסן את הטרור ומצד שני למצוא דרך לחיות עם הפלסטינים", הוסיף.