שרת הפנים איילת שקד וסגן השר אביר קארה הכריזו היום (ראשון) על הקלה רגולטורית משמעותית למשק במסגרת תיקון לצו רישוי עסקים.

התיקון מציע שורה של הקלות רגולטוריות ביחס ל-56 פריטים, שישפיעו על עשרות אלפי בתי עסק. התיקון פונה ל-44,052 בעלי עסקים, המהווים, שליש מהעסקים בעלי הרישיון בישראל שיהנו מהקלה זו.

על פי הערכת משרד הפנים כ-436,236,167 ש"ח יחסכו לכלל בעלי העסקים מהקלה זו וכ03,793,573 ימי עסקים יחסכו לבעלי העסקים.

במסגרת התיקון יטופל צו רישוי העסקים ויעודכן במספר בנושאים ביניהם: יבוא, ייצור מזון, פנאי ותנאי זמן.

ההצעה לתיקון זה גובשה לאחר עבודת מטה שכללה את הצגתה בפני מליאת הוועדה הבינמשרדית לרישוי עסקים בה חברים נציגי נותני האישור ונציגים מהשלטון המקומי, ושבסמכותה להמליץ לשרת הפנים על שינויי חקיקה – ופגישות פרטניות עם נציגי נותני האישור השונים.

התיקון לצו פורסם להערות הציבור, לאחר קבלת ההערות וההתייחסות אליהן, השרה שקד תחתום על הצו וההקלות יכנסו לתוקף באופן מיידי ב-17 במאי. חשוב לציין כי התיקון אינו דורש חקיקה בכנסת או אישור באחת מוועדות הכנסת.

בסביבת השרה שקד אומרים כי "תיקון זה יצטרף לשורה של תיקונים שהובילה השרה, בין היתר תיקון שנעשה בתחילת השנה והוביל להקלה רגלטורית ב-8 פריטי רישוי, תיקון עתידי שיפורסם החודש להערות הציבור בנוגע לטיוב הצו בהקשר כבאות ותיקון לצמצום החיקוק האחר בצו רישוי העסקים".

שרת הפנים, איילת שקד, ציינה כי "זהו יום חג לבעלי העסקים במדינת ישראל, לא פחות. אני נרגשת להציג היום לבעלי העסקים בישראל הקלות משמעותיות שישפיעו על עשרות אלפי בתי עסק. כשנכנסתי לתפקידי במשרד הפנים אחת המטרות החשובות ביותר שהצבתי לצוות המשרד היא לפעול לצמצום הרגולציה והסרת חסמים על מנת להקל על העסקים הקטנים שנאלצים לעמוד בדרישות מיותרות תחת גלגלי ביורוקרטיה מתישה. אחרי עבודת מטה מקיפה ומעמיקה של כמה חודשים הצלחנו להסיר רגולציה ל-56 פרטים בנוסף לאלה שכבר הסרנו. זה הישג חסר תקדים ואנחנו רק בתחילת הדרך".

"צעד זה, שיחסוך לבעלי עסק עשרות אלפי שקלים יפגוש בקצה את האזרח שיצטרך להוציא עבור המצרכים שהוא רוכש – פחות. ולכן זהו עוד צעד חשוב שהממשלה מקדמת בהתמודדות עם המאבק בעליית יוקר המחייה", הוסיפה.

סגן השר, ח"כ אביר קארה, אמר כי "כיזמים תמיד הרגשנו שהמדינה מנסה לנצח אותנו ומציבה מכשולים במסלול ההמראה. זאת לא בעיה רק של השולמנים, יוקר המחייה והרווחה של כל האזרחים תלויים בזה שיזמים יוכלו להתפרנס בכבוד".

"המהלך יקל על בעלי העסקים, יסיר מעליהם את הנטל הרגולטורי וכתוצאה מכך ירדו המחירים. התחייבתי להביא את מדינת ישראל למקומות המובילים בעולם בקלות בעשיית עסקים, הבוקר בזכות שותפות אמת עם שרת הפנים איילת שקד אנחנו עושים צעד ענק נוסף בדרך לשוק חופשי יותר", סיכם.