השקעה
השקעהצילום: ISTOCK

בשנתיים האחרונות למדנו כולנו שכדי להגיע לביטחון כלכלי, חשוב שהכנסותינו לא יהיו תלויות בגורמים חיצוניים כמו מזג אוויר, בורסה או אירועים עולמיים לא צפויים.

ביטחון כלכלי ואפילו חופש כלכלי מגיעים דרך בניית נכסים מסוגים שונים, שמייצרים הכנסה קבועה.

נכס אינו רק נדל"ן אלא כל מה שמניב הכנסה, ובעידן האינטרנט האפיקים מתרחבים לעולם חנויות האינטרנט, נכסים דיגיטליים כמו אתרים מניבים, קורסים דיגיטאליים, מכונות אוטומטיות, השקעה בחברות ועוד.

אבל איך מגיעים לנכסים? ואיך נדע מה מתאים לנו?

לפני מספר שבועות התקיימה סדנה אינטרנטית שנקראה "הנכס הראשון שלי". את הסדנה העביר כבר בפעם השנייה גיל אורלי, מומחה לצבירת נכסים. הסדנה כללה עבודה משותפת, עם חוברת עבודה צעד אחר צעד, שמטרתה ליצור נתיב אישי לצבירת נכסים, דרך פעולה ותוכנית לשיפור המצב הכלכלי ולהגיע לנכס שמייצר הכנסה פסיבית (יש עשרות סוגים של נכסים כאלו).

בין הנושאים שהיו בסדנה: חופש כלכלי – מה זה ומהי הדרך להגיע אליו, הכנסה פסיבית, 38 סוגי נכסים – נכס זה לא רק נדל"ן, אפשרויות השקעה וחיסכון, למה גם את/ה יכול להיות בעל נכס בשנה הקרובה ללא קשר למצבך הכלכלי, 5 חוקי עושר שמאפשרים לאנשים גם בלי הון עצמי להגיע לנכס, יצירת מפת דרכים לנכס הבא שלי – מחזון ועד תוכנית מעשית לנכס, איך לחסוך כבר השנה 25,000-100,000 ₪ בהוצאות מיותרות, אפקטיביות, ניהול יעדים וזמן – הכלים שעושים שינוי מהותי בדרך לפריצה, מינוף פיננסי – הסוד של העשירים, סוגי ואפשרויות מימון, ועוד...

בסדנה השתתפו מעל 2500 אנשים, שהגיבו בצ'אט כבר במהלך הסדנה בתגובות מרגשות במיוחד. "תודה רבה לך, מדהים כמה תוכן בהיר ומגוון!" "הרצאה נפלאה, הצלחת לגעת בחיי!" "תודה, ממש מרגש ומעצים!" "תודה ששיתפת, מחזק ממש", ועוד הרבה...

אחד המאפיינים שייחדו את הסדנה הוא השילוב בין תודעת שליחות ותודעה נכונה בכלל, לבין כלים פרקטיים. המפתח להצבת היעד לא קשור לכסף אלא לעולם הערכים והמשמעות, ובהקשר לכך ענו המשתתפים באופן אישי על שאלות כמו: מה התכלית שלי בעולם? מה השליחות שלי, מה המתנה שהבאתי לעולם? מה אני יכול להשפיע לעולם? אורלי עצמו שיתף שהחזון שלו הוא לרפא אנשים דרך הכלכלה, והפתיע באמירה "זו תכלית החיים שלי, אין דבר שעושה אותי מאושר יותר וטוב יותר בחיים". השיתוף האישי של גיל הביא גם רבים מהמשתתפים לשתף בחלומות המרגשים שלהם.

מתוך העבודה על החזון עבר אורלי לעסוק בהצבת יעדים ברמה הפרקטית, תוך שילוב של כלים מעולם האימון והכל עם הרבה אנרגיה, כנות והתלהבות. בהקשר לכך הדגיש אורלי שהיעד לא ייקבע מתוך מה שנראה ריאלי, אלא מתוך מה שאני רוצה – השאלות עליהן ענו המשתתפים בהקשר לכך הן כיצד אני רוצה לחיות את החיים שלי? מה אני צריך לשם כך? אורלי הוסיף שכאשר אדם מציב יעד נפלא אז גם הדרך שלו לשם תהיה נפלאה, וגם השאלות שאשאל את עצמו יהיו נפלאות.

לאחר היעד עבר אורלי לפרט עשרות רבות של סוגי נכסים, והעניק למשתתפים כלים לבניית נתיב אישי להגיע לנכס האישי שלהם.

על בסיס הסדנה הוכן קורס דיגיטלי מקיף בנושא צבירת נכסים, אשר בימים הקרובים ניתן לצפייה ללא עלות.

לסיום, כמה טיפים ותובנות מהסדנה:

  • לא עניין של כישרון: מחקרים בתחום מלמדים שההבדל בעלי נכסים לבין אנשים בחובות שאינם תלויים בדבר אחד, והוא האמונה "אני יכול". האנשים המצליחנים ביותר כלכלית אינם חכמים או מוכשרים יותר. הם פשוט האמינו ביכולת שלהם, למדו ופעלו בהתאם. זה מה שעושה את ההבדל בינם לבין אנשים אחרים שמרוויחים טוב אבל מבחינה כלכלית נשארים במקום במשך שנים.
  • לחשוב בגדול: טעות לחשוב שהדבר העיקרי בניהול הכסף שלנו הוא "איך לא להיות במינוס", או היכן אפשר לצמצם את ההוצאות. כשאנו עסוקים בצמצום ומינוס אז גם התוצאה שנקבל היא התמודדות בלתי פוסקת עם המינוס... הלב של ניהול תקציב שמביא גם לשפע כלכלי הוא לחשוב בגדול, להתמקד במה שאנחנו רוצים ולא במה שאנחנו מפחדים ממנו. השאלה הנכונה ששואל את עצמו מי שרוצה נכס היא – איך אני מגיע אליו? יתכן בהחלט שהדרך לשם עוברת דרך צמצום זמני, אבל זה רק שלב ולא המטרה שדוחפת אותנו קדימה. שינוי תודעה הוא המפתח לפריצת דרך ולהצלחה בכל תחום!
  • לנטרל את הפחד מכישלון: נכון שהנטייה הטבעית שלנו היא להציב יעד ריאלי, אבל צריך לזכור שכאשר עושים כך – גם התוצאה היא ריאלית... היעד צריך להיות מה שאנחנו רוצים, וכך אנחנו נכנסים לעולם של הנאה והגשמה. אמנם לא נגשים בהכרח את כל היעדים במלואם, אבל כשהיעד מלהיב וגדול ואנחנו מכוונים את עצמנו אליו, אז גם אם השגנו בסופו של דבר רק חלק ממנו הרווחנו בגדול. פחד מכישלון שגורם לנו להסתפק ביעדים "ריאליים" הוא אחד החסמים המרכזיים ביותר להצלחה בכל תחום, בעוד שמצליחנים יודעים שכישלון הוא עוד שלב בדרך להצלחה.

לצפייה מיידית בקורס המלא לחצו כאן