גנץ מדליק נר
גנץ מדליק נרצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ פתח את שבוע הזיכרון לחללי מערכות ישראל והשיק את פרויקט ההנצחה המרכזי של משרד הביטחון ברשת, באמצעות הדלקת נר זיכרון וירטואלי לזכר 24,068 חללי מערכות ישראל.

בהקדשתו לנופלים כתב השר גנץ: "בחרדת קודש אני מתכבד להדליק נר לזכרם של חללי מערכות ישראל, חברינו שנפלו מראשית היציאה מהחומות, לאורך כל שנות עצמאותנו המדינית והציונית. הם מהווים תמרור זיכרון לדרך חיינו ולמחויבות הלאומית להנצחת זכרם. דרכם נותרה דרכנו ומורשתם נר להמשך עשייתנו. יהי זכרם ברוך".

את אירועי שבוע הזיכרון לחללי מערכות ישראל, פתח שר הביטחון גנץ בכינוס מיוחד של חברי המועצה הציבורית להנצחת החייל בהיכל הזיכרון הממלכתי בהר הרצל. במפגש השתתפו יו"ר המועצה, פרופ' שלמה מור יוסף, סמנכ"ל וראש אגף משפחות, הנצחה ומורשת, אריה מועלם, יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, יו"ר ארגון האלמנות והיתומים, תמי שלח ונוספים.

'נר יזכור' הינו פרויקט הדגל של משרד הביטחון במרשתת. מאות אלפי אזרחים משתתפים בו בכל שנה ומנציחים את הנופלים ברשתות החברתיות. באמצעות אתר ההנצחה "יזכור", יכולים הגולשים להדליק נר זיכרון כללי או נר זיכרון אישי (ע"פ רשימת חיפוש) וכן לכתוב הקדשה אישית ולשתפה בפייסבוק, בווטסטפ ובטוויטר.

ניתן גם לצפות בכלל ההקדשות הנכתבות לכל חלל בעמוד היזכור האישי שלו. מטרת הפרויקט הינה לחזק את החיבור הרגשי וההזדהות של אזרחי ישראל וידידיה ברחבי העולם, בעיקר בני הדור הצעיר, עם יום הזיכרון הממלכתי ועם הנופלים.

להדלקת נר לחצו כאן