טקס הענקת פרס בוני ציון
טקס הענקת פרס בוני ציוןצילום: חיים צח/ לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח היום (ב') את טקס הענקת פרס בוני ציון של ארגון נפש בנפש ע"ש סילבן אדמס.

הפרס מוענק מדי שנה במטרה להוקיר את הישגיהם של עולים מארצות דוברות אנגלית ולהניק במה ציבורית לתרומתם יוצאת הדופן למדינת ישראל.

עוד השתתפו באירוע שר התרבות והספורט חילי טרופר, הפילנתרופ והיזם סילבן אדמס, מייסדי נפש בנפש טוני גלברט והרב יהושע פס, יו"ר יד ושם דני דיין, וראש עיריית ירושלים משה ליאון, אשר הוענק לו אות הוקרה מיוחד, כהוקרה על השפעתו ופועלו לטובת אוכלוסיית העולים החדשים, תוך חיזוק וטיפוח העלייה לישראל.

גלברט והרב פס, ביחד עם אדמס, העניקו את הפרס לזוכים במעמד נשיא המדינה. רשימת הזוכים בשנת תשפ”ב:

  • פרופ' דניאל חיימוביץ, נשיא אוניברסיטת בן גוריון בנגב (חינוך)
  • ד"ר יונתן ריק, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי ברזילי (מדע ורפואה)
  • דוד מרקו, מנכ"ל בכיר באלווין ישראל (פעילות התנדבותית)
  • מיכה אודנהיימר, מנהל מייסד של "תבל בצדק" (גלובל אימפקט)
  • ג'וזי כץ, זמרת ושחקנית (תרבות, אמנות וספורט)
  • מיכל ברמן, בעלים של "תל אביב סטודיו לאמנות" (מנהיגות צעירה)

בנוסף, הוענקו שני פרסים מיוחדים: פרס מפעל חיים הוענק לרב דניאל טרופר (מייסד והנשיא לשעבר של ארגון “גשר") ואות הוקרה ייחודי הוענק לראש עיריית ירושלים משה ליאון כהוקרה אשר הוענק לו אות הוקרה מיוחד, כהוקרה על השפעתו ופועלו לטובת אוכלוסיית העולים החדשים, תוך חיזוק וטיפוח העלייה לישראל.

נשיא המדינה פתח את דבריו ואמר: “כל עולה חדש הבוחר ליישב את הארץ, זוכה ללכת בדרכו של אברהם אבינו ולקיים את הצו - "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך". אתם היושבים עימנו כאן, הזוכות והזוכים ועימם כל העולים מארצות דוברות אנגלית, בחרתם להקשיב לשופר הגדול של חירותנו, בחרתם להיות חלק מתהליך שיבת ציון, הפלא שאין לו דומה בדברי ימי עולם, כשעם שב לארצו לאחר אלפיים שנה. בחרתם לעזוב את אזור הנוחות, את ההורים או הנכדים, בחרתם להיפרד ממעגלים חברתיים ולוותר על נופים מוכרים, בכדי להתמסר לחלום רב דורי, חלום מתוק ומרגש שמלווה לעתים בהתפכחות לא פשוטה.

"כעולים ומשפחות של עולים כולנו כאן חשים קשר עמוק עם אחיותינו ואחינו שבתפוצות, קשר שעלינו לעמול ולהדק. כי עלייה אין פירושה שכחת העבר, היא איננה מחיקת הזהות שכבר עיצבה אותנו אלא הוספת קומה בבית הלאומי. הגדילו לעשות כל אחד מן הזוכים שלנו והוסיפו לבנות כאן, עוד ועוד. המשותף לכולם הוא הרצון הבלתי פוסק לנתינה, האחריות לזולת, והמסירות לארץ וליושביה."

טוני גלברט, מייסד ויו"ר נפש בנפש: "אנו נמצאים בתקופה שמזכירה לכולנו כי מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי. היא קמה ומתקיימת בזכות עולים שעזבו את מולדתם, ביתם ומשפחתם ונטעו שורשים כאן, בארץ. זוהי השנה השמינית בה אנו מעניקים את הפרס, וכמדי שנה, אנו נפעמים מדמויות מעוררות הaשראה שלא רק באו לחיות במדינה, אלא באו לעצב ולבנות את עתידה. לפועלם ולהשפעתם, יש תפקיד מרכזי בהצעדת ישראל קדימה, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית."

צילום: חיים צח/ לע"מ