דב קלמנוביץ', יו"ר ארגון 'זוכרים', יוביל הערב (שלישי) את 'זוכרים, שרים ומספרים', ערב ייחודי שהפך למסורת של ממש בימי הזיכרון ויעסוק בפעם באותה דפיקה בדלת שמשנה את חייה של משפחה שיקירה נפל בקרב.

"אנחנו מספרים מה קורה למשפחה ולחברים מאותו רגע של הדפיקה בדלת. ניקח את אסון המסוקים, זה לא רק 73 בתים. דפקו בדלת גם להורים וגם לאחים ולאחיות וזו דפיקה בדלת שמשנה חיים ומי שאינו חלק ממשפחת השכול, אינו מכיר את הרגע הזה", מסביר קלמנוביץ' באולפן ערוץ 7.

על הטקס עצמו הוא אומר: "תרבות הזיכרון מנסה בכל שנה לחדש את עצמה. הצלחנו לפני 15 שנים עם 400 איש הצלחנו לייצר ערב שמגיע היום ל-7,000 איש ועוד חשיפה באמצעי התקשורת לקרוב למיליון איש. זה נותן ליום הזיכרון ערך של יחד, תקווה והמשך. לא רק של בכי. אנחנו עם אחד והשכול מחבר אותנו על אף הפירוד של כל השנה".

כשהוא נשאל על המחאה מצד משפחות שכולות שביקשו מחברי הקואליציה שלא להגיע לאירועי זיכרון עונה קלמנוביץ': "יום הזיכרון הוא יום קשה, אבל זה לא יום רק של המשפחות השכולות, אלא יום שכל עם ישראל מתייחד עם זכר הנופלים. אז מצד אחד, המשפחות לא יכולות לומר תכבדו אותנו ואל תגיעו, אבל יש בטענתן משהו שלפעמים הפוליטיקאים מוזילים את הטקסים".

"אני חושב שצריך להבין את כאב המשפחות באותו יום, אבל ביום הזה כולנו חייבים לאפשר גם לפוליטיקאים להשתתף ולהימנע משיח פוליטי אלא לדבר על המשותף והמאחד. זה יום מאוד כואב וגם אם יש מחאות צריך להבין ולהכיל אותן", הוא מסכם.