מטבח
מטבחצילום: ISTOCK

שלושה דיירים נפטרו במעון "בית דפנה" לבעלי מוגבלויות בחולון. משרד הבריאות בודק חשד לזיהום מזון במטבח.

במשרד הרווחה סיפרו כי כמה דיירים החלו לחוש ברע בלילה שבין שבת לראשון. בעקבות כך ערכה רופאת המעון בדיקה של הדיירים.

הצוות הרפואי לקח מדדים מאחת הדיירות, בעלת רקע רפואי מורכב, וזמן קצר לאחר מכן היא איבדה את הכרתה. צוות של מד"א שהוזעק למקום בליווי המשטרה ניסה לבצע בה ניסיונות החייאה שלא צלחו ונקבע מותה.

במקביל פונו שלושה דיירים נוספים לבית החולים וולפסון והבוקר (שני) נפטרו שניים מהם, שסבלו ממחלות רקע קשות. ארבעה דיירים מאושפזים כעת בבית החולים וולפסון.

מנהלת המעון דיווחה לפיקוח שעדכן את הרופאה הראשית של משרד הרווחה שמיד לאחר מכן דיווחה על האירוע לרופאה המחוזית של משרד הבריאות.

צוות של משרד הבריאות שהגיע למקום גילה ליקויים במטבח ופתח בחקירה. בהוראת משרדי הבריאות והרווחה נסגר המטבח עד לסיום הבדיקה.

בהנחיית מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, הגיע למעון צוות מקצועי של המשרד על מנת לסייע לצוות המקצועי בטיפול בדיירים. הצוות ימשיך ללוות את המעון עד לתיקון הליקויים ולסיום הבדיקה של משרד הבריאות. עוד הנחתה מנכ"לית המשרד על הקמת ועדת בדיקה להתנהלות המעון.

במקביל הנחה משרד הרווחה לתגבר את צוות המעון במטפלים ובאחות נוספת ורכזת מטעם המעון מלווה את משפחות המאושפזים בבתי החולים.

נדגיש כי נסיבות האירוע נמצאות עדיין בבדיקת משרד הבריאות, לרבות בדיקת החשד הראשוני של זיהום במזון.

ממעון בית דפנה נמסר: "מרגע קבלת ההודעה הראשונית בהקשר לאירוע, פועלת החברה בשיתוף ותיאום עם גורמי המקצוע המוסמכים של משרדי הרווחה והבריאות. בשלב ראשון ומיידי נסגר המטבח והמזון מסופק לדיירים על ידי ספק חיצוני. החברה מתנהלת בשקיפות מלאה ושיתוף פעולה מלא של כל גורמי המקצוע הנדרשים".